۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۶۰۱۲۲۴
آیت الله علم الهدی تأکید کرد؛

مشکلات معیشتی به خاطر سوء تدبیرها است|ضرورت بسیج حداکثری دربرابر تهدید دشمن

مشکلات معیشتی به خاطر سوء تدبیرها است|ضرورت بسیج حداکثری دربرابر تهدید دشمن
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مشکلات اقتصادی به خاطر قدرت دشمن نیست، بلکه به خاطر سوء تدبیر مسؤولان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در آخرین جمعه سال 97 در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه در حرم مطهر رضوی، گفت: شیطان شناسی و شگردهای شیطان با توجه به آیات قرآن و نهج البلاغه در سال  96 و 97 در خطبه های نماز جمعه بحث شد.

وی با اشاره به نامه 73 نهج البلاغه در خصوص شیطان شناسی، اظهار کرد: همه زمان ها شمر، یزید و معاویه دارد و امام علی(ع) در نامه به معاویه نشانه هایی مشخص کرده که بعد از 1400 سال نیز ممکن است کسی پیدا شود که از نظر جنایت و مقابله با اهل بیت(ع) به مقام معاویه برسد که در این نامه دشمنان اهل بیت(ع) و مؤلفه مقابله با دین مشخص شده است.

آیت الله علم الهدی افزود: انسان در روزگاری بر حسب فکر خود بهترین برنامه زندگی را دارد، با مردم براساس عدل و انسانیت ارتباط دارد و تلاش داشته در زندگی رضای خدا را ترسیم کند اما فوران فرصت خواهی و زیاده خواهی، انسان را در جریان ظلم و ستم و فساد قرار می دهد و شیطان به صورتی وی را زمین گیر می کند که نمی تواند به خوبی های قبلی خود برگردد و نیز مانع از شنیدن نصیحت دیگران می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به جوانان از افتادن در دام شیطان هشدار داد و گفت: شیطان اول برای شما ثروت و قدرت را برجسته کرده و وقتی شما در این مسیر قرار گرفتید و اگر بخواهید به صافی و پاکی قبل برگردید، شیطان نمی گذارد.

وی در ادامه به حضور وزیر اقتصاد و داریی در مجلس خبرگان رهبری و پاسخ به سوال های اعضای این مجلس اشاره و ابراز کرد: سوال هایی از وزیر اقتصاد در خصوص مشکلات معیشتی و روز پرسیده شد که قانع کننده نبود.

وحشت استکبار از قدرت جمهوری اسلامی ایران

آیت الله علم الهدی با اشاره به وحشت استکبار از قدرت جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: در 40 سال اول انقلاب دشمن به این خاطر که ما پایگاه استراتژی را از آن ها گرفته بودیم، وحشت داشت اما بعد از این 40 سال چون ما سنگ جلوی پای آن ها هستیم و حیات آن ها تهدید می شود از ما وحشت دارند.

امام جمعه مشهد افزود: همه قدرت های الحادی و استکباری بر سر این انقلاب ریخته است و در این 40 سال با انواع فتنه، تهاجم و توطئه به ما هجوم آوردند که همه آن ها را گذراندیم و اگر تهاجم نظامی نداشت چون قدرتش را نداشت و حال که به انواع مذلت ها دچار شده است، نمی گذارند که ما زندگی راحت داشته باشیم.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب به مرزبندی با دشمن، ابراز کرد: دشمن ما آمریکا، استکبار جهانی، غرب و عوامل داخلی آن ها در کشور است، غالب مسؤولان ما آدم های خوبی هستند و اگر خطایی دارند نباید آنها را عامل دشمن بنامیم چون این درگیری موجب می شود از دشمن غفلت کنیم.

سوء تدبیر مسؤولان سبب مشکلات معیشتی مردم است

آیت الله علم الهدی سوء تدبیر مسؤولان را موجب مشکلات معیشتی مردم دانست و گفت: این مضیغه اقتصادی به خاطر قدرت دشمن نیست و دشمن نمی تواند ما را این قدر مستأصل کند، این مشکلات به خاطر سوء تدبیر مسؤولان است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: این که دلار 4200 در اختیار افراد سودجو قرار گرفته و چند تن خوراک گربه و سگ و لوازم آرایش وارد می شود در حالی که در کالاهای اساسی مشکلات ارزی داریم از سوء تدبیرهای مسؤولان است.

وی عدم حمایت از کالای داخلی را نیز سوء تدبیر مردم دانست و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب سال 97 را سال حمایت از کلای ایرانی اعلام کرد حال چه قدر ما در حمایت از کلای ایرانی قدم برداشته ایم؟

ضرورت تشکیل بسیج حداکثری در برابر تهدید حداکثری دشمن

آیت الله علم الهدی افزود: رهبر انقلاب در جلسه روز گذشته مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این سخن آمریکا که گفته بودند:«ما تحریمی را وارد ایران می کنیم که در تاریخ آمریکا این تحریم سابقه نداشته است.»، فرمودند:«در برابر این تهاجم شکستی خواهی خورد که در تاریح آمریکا سابقه ندارد.»

امام جمعه مشهد با تأکید به بسیج حداکثری در برابر تهدید حداکثری دشمن، تصریح کرد: معنای بسیج حداکثری، بسیج چند ارگان نیست بلکه هر چه امکان در حوزه های مختلف وجود دارد، بسیج شوند و مردم نیز در کنار آن ها بسیج شوند.

وی با اشاره به بسیج حداکثری در زمان جنگ تحمیلی، ابراز کرد: مردم بسیج حداکثری را در 8 سال دفاع مقدس به نمایش گذاشتند و آن روز که استکبار دشمن بعثی را به سراغ ما فرستاد، بسیج، رزمندگان و سپاه تنها نبود و خواهران در دورترین روستاها نیز با نان پختن بسیج شدند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: همه قدرت ما سپاه، ارتش و دولت نیست، همه قدرت ما شما مردم متدین هستید که باید بسیج حداکثری داشته همچنین خدا را داریم و در این 40 سال خدا همه چیز ما بود و همان خدا در ادامه با ما است به شرطی که ما هم به این خدا اعتماد کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خطاب به مسؤولان کشور، گفت: ما نباید بترسیم و مأیوس شویم و  مسؤول ما بگوید که به این خاطر که به دست دشمن بهانه ندهیم، فلان کنوانسیون تصویب شود در حالی که ما خدا را داریم.

وی در پایان با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب در روز اول سال 98 در حرم مطهر رضوی، گفت: همه مردم برای بهره برداری از فیوضات رهبری در روز اول سال 98 در این حرم مطهر حضور یابند و از رهنمودهای حکیمانه و پیامبر گونه ایشان بهره مند شویم./864/پ201/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات