۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۶۰۱۲۲۶
استاد حوزه علمیه قم:

انجام واجبات و ترک محرمات اولین قدم بندگی خداوند است

انجام واجبات و ترک محرمات اولین قدم بندگی خداوند است
استاد حوزه علمیه قم با بیان این که بندگی خدا صرفا منوط به انجام واجبات نیست، گفت: ترک محرمات و انجام واجبات اولین قدم بندگی خداوند است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اخوی استاد حوزه علمیه قم در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که بندگی خدا صرفا منوط به انجام واجبات نیست، گفت: ترک محرمات و انجام واجبات اولین قدم بندگی خداوند است.

وی افزود: خداوند متعال می فرماید اگر بنده ای می خواهد تقرب پیدا کند غیر از رعایت واجبات و محرمات باید اموری تحت عنوان مستحبات و نوافل را مورد توجه قرار دهد تا حرکت در مسیر الهی تسریع شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که نماز بهترین و ارزشمندترین پل ارتباطی بین انسان و خداوند متعال است، اظهار داشت: در روایات از نماز به عنوان معراج مؤمن یاد شده است، قرآن کریم می فرماید نماز انسان را از انجام فحشا و منکر باز می دارد.

وی ادامه داد: انسان باید مراقب نماز خود باشد و آداب واجب و مستحب آن را رعایت کند، زمانی که نماز به جماعت خوانده می شود باید تابع امام باشیم و تبعیت از امام جماعت در برخی موارد واجب و در برخی موارد مستحب است.

حجت الاسلام اخوی با بیان این که تبعیت از افعال امام جماعت لازم است، ابراز داشت: مأموم نمی تواند قبل از امام جماعت به رکوع یا سجده برود و سر از آن بردارد، نباید زودتر از امام شروع و تمام کرد.

وی عنوان کرد: مستحبات انسان را به مقامی می رساند که در پیشگاه الهی عزیز خواهند بود و خداوند متعال یاور آن خواهد شد، اگر انسان با دقت به مستحبات توجه کند می تواند بهره های بسیاری ببرد.

محمد قمین
ارسال نظرات