۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۶۰۱۲۳۱
حجت الاسلام ولدان تشریح کرد؛

فعالیت ها و خدمات فرهنگی و اجتماعی نهاد نماز جمعه قم در سال 97

فعالیت ها و خدمات فرهنگی و اجتماعی نهاد نماز جمعه قم در سال 97
مسؤول نهاد نماز جمعه قم با بیان این که بالغ بر 160 نماز جمعه بعد از بازسازی مصلای قدس برگزار شده است، فعالیت ها و خدمات فرهنگی اجتماعی این نهاد در سال 97 را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدباقر ولدان مسؤول نهاد نماز جمعه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مصلای قدس گفت: مصلای بزرگ قدس قم در كنار مضجع نورانی فاطمه معصومه(س) و مسجد جمكران در سپهر فكری فرهنگی و اجتماعی شهر كریمه اهل بیت(ع) یكی از اماكن مقدس است.

وی افزود: پس از زلزله بم بنا بر مقاوم سازی بنای مصل شد كه بیش از هشت سال طول كشید و نهایتا با همت الهی روحیه جهادی شهروندان قم در ٢٠ فروردین ٩٥ بازگشایی شد و شعار ما می توانیم رهبر انقلاب را به منصه ظهور رساند.

مسؤول شورای سیاستگذاری ائئمه جمعه قم اظهار داشت: سالی كه گذشت سالی پر خیر و بركت برای نماز جمعه و مصلای قم بود؛ مهم ترین توفیق در عرصه اقامه نماز جمعه در مصلی است که  از ٢٠ فروردین ٩٥  تاکنون بالغ بر ١٦٠ نماز جمعه با شکوه اقامه شده و طرح های متنوع و جذابی چون رقابت در خدمت برگزار شد.

وی ادامه داد: نشست های متنوع سیاسی بصیرتی و خدمت به بیش از 120 هزار زائر اربعین حسینی از داخل و خارج از دیگر فعالیت های مصلای قدس است، نماز جمعه بصیرت بخش، وحدت آفرین و دشمن شکن است،  هر جمعه ای كه قرار است حج هفتگی و میعادگاه عاشقان الله برپا شود بیش از ١٠٠ مورد مسائل مختلف باید انجام و بررسی شود تا نماز جمعه با خدشه رو به رو نشود و هر جمعه برنامه اختصاصی و باب مفصلی در برنامه ریزی و اجرا دارد.

حجت الاسلام ولدان با بیان این که مصلای قدس تا امروز از نظر مالی روی پای خود بوده و هیچ ردیف مالی و بودجه ای ندارد و كاملا مردمی اداره می شود، ابراز داشت: یكی از شفاف ترین و دقیق ترین ترازهای مالی را شورای سیاست گذاری و نماز جمعه دارد.

وی عنوان کرد: جذب جوانان و میدان دادن به جوانان رویكرد اساسی مصلا بوده و امروز مصلای قم قرارگاه واقعی فرهنگی برای تمام طول هفته است؛ با محوریت جوانان ٢٠ مجموعه  فرهنگی اجتماعی و ورزشی در گوشه و كنار مصلی فعال است.

مسؤول نهاد نماز جمعه قم خاطرنشان کرد: مصلای قدس به یکی از مراکز حوزه علمیه تبدیل شده است و ٧٠ استاد سطوح حوزه و ٤٥٠ طلبه علوم دینی دروس سطح عالی و خارج حوزه را می گذرانند، مجموعه های بسیج به ویژه مدافعان حرم در مصلای قدس جایگاه دارند.

وی اضافه کرد: در عرصه رسانه و اطلاع رسانی نماز جمعه توانست جایگاه واقعی خود را به اثبات برساند و امروز یكی از تیترهای اول خبرگزاری ها و رسانه ها خطبه ها و سخنرانی های نماز جمعه قم است؛ اجرای صیغه مسجد جمعه كه یكی از دغدغه های رهبر انقلاب بود با حضور ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه كشور برای بخشی از شبستان مصلای صیغه مسجد جمعه خوانده شد كه امسال بر همین اساس اعتكاف در مسجد جمعه برگزار می شود.

حجت الاسلام ولدان گفت: فعالیت های مصلای قدس نمونه بارز همدلی و همراهی مردم و مسؤولان برای برپایی نماز جمعه بود، مصلا با تمام مشكلات مالی با همت جوانان و ارشادات ائمه جمعه به این جایگاه رسیده است.

وی افزود: رهبر انقلاب تأکید کردند حوزه باید انقلابی بماند؛ مصلا پایگاه انقلاب است و مصلا در خدمت پیشبرد اهداف حوزه انقلابی است.

محمد قمین
ارسال نظرات