۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۶۰۱۲۳۶
حجت الاسلام ابراهیمی:

انقلاب فرصت مناسبی در اختیار اصحاب هنر و رسانه قرار داده است + فیلم

انقلاب فرصت مناسبی در اختیار اصحاب هنر و رسانه قرار داده است + فیلم
استاد حوزه علمیه گفت: انقلاب فرصت خوبی را در اختیار اصحاب هنر و رسانه قرار داد که باید در راستای اهداف انقلابی حرکت کنند و از آن ابزار استفاده کنند.

حجت الاسلام محمدجواد ابراهیمی استاد حوزه علمیه و معاون فرهنگی و تهذیب مدرسه علمیه مشکات در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبیین بیانیه گام دوم و پاسخ به وظیفه حوزه و روحانیت در دهه دوم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که طی این بیانیه ضمن اهمیت دادن به قشر جوان مورد تاکید و انتظار حضرت آقا است و اولین مطالبه معظم له در گام دوم انقلاب اسلامی موضوع امیدبخشی است.

وی در ادامه تاکید کرد: طرح این موضوع و تبیین چگونگی امید بخشی در سطح جامعه وظیفه همه اقشار است و باید در این راستا حرکت کنند تا شاهد افزایش امید عموم جامعه باشیم.

معاون تهذیب مدرسه علمیه مشکات با اشاره به اهمیت خطابه و سخنرانی گفت: خطابه و سخنوری نقش به سزایی در جوامع و تحولات اجتماعی دارد و در به ثمر رسیدن تحرکات اجتماعی یا همان انقلاب ها داشته است و این موضوع غیر قابل انکار است.

وی در ادامه افزود: رهبران بزرگ در جهان كه هدف های بزرگی را تعقیب می‌كردند، از ابزار سخنوری و بیان اهداف خود، به صورت رو در رو برای مردم استفاده می‌كردند.

خطابه سخنوران باید در راستای تبیین آرمان های انقلاب باشد

استاد حوزه علمیه مشکات در تشریح وظیفه اقشار مختلف در گام دوم انقلاب اسلامی بیان کرد: خطیبان جامعه اسلامی با طرح سخنرانی هایی که در راستای تبیین آرمان های انقلاب باشد می توانند در جامعه موثر باشند.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به نقش هنرمندان در گام دوم انقلاب اسلامی گفت: انقلاب این فرصت را در اختیار هنرمندان گذاشت که هنر خود را به عنوان هبه الهی در راستای معارف دین و اعتلای انقلاب و آرمان های انقلابی این ملت به کار بگیرند و آثار ماندگار و درخشانی خلق کنند و در عرصه های رسانه ای تریبون خوبی برای انقلاب باشند.

طلاب و حوزه های علمیه طراح و ایدئولوژیست نظام اند

وی در پایان با اشاره به وظیفه حوزه و روحانیت خاطرنشان کرد: قشر حوزوی و طلبه که حقیقتا طراحی نظام و انقلاب را به عهده دارند باید در راس امور کارها درسها و فعالیت های علمی را قرار داده تا در دهه دوم انقلاب اموری که کارساز و در عرصه عمل اکیدا مورد انتظار است را با حقیقت پیوند دهند./۸۱۱/ت302/ب1

تعداد بازدید : 18
ارسال نظرات