۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۶۰۱۲۳۸
با حضور طلاب، دانشجویان، اساتید و نمایندگان خبرگزاری ها؛

دومین نشست اندیشه ورزی در کاشان برگزار شد

دومین نشست اندیشه ورزی در کاشان برگزار شد
دومین نشست اندیشه ورزی با موضوع بیانیه رهبري و گام دوم انقلاب با حضور طلاب، دانشجویان، اساتید و فعالان فرهنگی و اجتماعی و نمايندگان خبرگزاري ها در كاشان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید هادی چاوشی استاد حوزه علمیه در این نشست که عصر جمعه در مجتمع راه روشن برگزار شد، گفت: برای اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب هرکس در هر پست و مقام و موقعیتی که هست بايد تلاش کند.

وی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را نیازمند روحیه بسیجی نظیر آنچه در ۲۲ بهمن سال ۵۷ و قبل از آن رخ داد دانست و افزود: در دروان دفاع مقدس بسیج عمومی شبیه آنچه در پیروزی انقلاب اسلامی رخ داد وجود نداشت و آن‌هایی که برای رفتن به جبهه‌ها بسیج شدند از همه اقشار جامعه نبودند.

به گفته وی در جنگ فرهنگی و جنگ نرم نيز که از دهه دوم انقلاب آغاز شد و تا به امروز که حدود ۳۰ سال است ادامه دارد همه اقشار جامعه برای مقابله با آن بسیج نشدند و تعداد مشخص هستند چرا که جنگ‌های سخت افزاری قابل مشاهده است و همه خود را موظف به حضور در جنگ سخت می‌دانند اما در جنگ نرم به دلیل شرایط خاصی که دارد و قابل مشاهده نیست و افراد کمتری وارد این عرصه شدند.

حجت الاسلام چاوشی گفت: در اجرای بیانیه گام دوم انقلاب نباید منتظر کسی ماند و هر کس در هر پست و مقام و شغلی که هست باید برای تحقق بیانیه رهبری به عنوان یک آتش به اختیار عمل کند.

به گفته وی، برخی هنوز متوجه مفهوم و بار معنایی بیانیه گام دوم انقلاب نشده اند و عملا کاری انجام نمی‌شود و منتظر هستند حرکتی آغاز شود تا آن‌ها نیز ادامه دهنده آن حركت باشند.

حجت الاسلام مهدی اسماعیلی معاون پژوهشی حوزه علمیه کاشان نیز گفت: اگر هر کسی در هر صنف و پست و مقامی که هست تنها خود را مخاطب اصلی پیام‌های رهبری بداند و دیگران را از آن مستثنی بداند در اجرایی شدن پیام رهبری تأثیرگذارترخواهد بود.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه در مقابل بیانیه گام دوم  انقلاب باید خودش را بعنوان یک صنف بداند و وظیفه خود را در قبال این بیانیه اعلام کند اظهار داشت: حوزه علمیه سهم خودش را از بیانیه گام دوم انقلاب باید مشخص کند و بعد از مشخص شدن سهم حوزه علمیه  به دنبال اجرای آن در حوزه علمیه باشد.

حجت الاسلام اسماعیلی تأکید کرد: حوزه علمیه برای اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب باید سهم خودش را در موضوعات مهم معنویت، امید بخشی، پاسخگویی به مشکلات و ورود به عرصه رسانه را تحقق ببخشد. 

در ادامه حجت الاسلام محمد ادریسی پژوهشگر و نویسنده حوزه نیز برانجام نشست‌های اندیشه ورزی در راستای تبیین ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرد و گفت: چنین نشست‌هایی باید روز به روز رونق وگسترش بیشتری داشته باشد.

وی به مقایسه دونامه رهبر معظم انقلاب به جوانان آمریکا و اروپا و اکنون بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: دو نامه قبلی معظم له به جوانان آمریکا و اروپا دارای کلید واژه‌های مشترکی با بیانیه گام دوم انقلاب است که باید به آن اهتمام بیشتری داشت.

این پژوهشگر و نویسنده حوزه گفت: پیش بینی می‌شود بعد از بیانیه گام دوم انقلاب باید منتظر نامه‌های بعدی رهبر معظم خطاب به اصناف مختلف از جمله حوزه و آموزش و پرورش و دانشگاه باشیم.

لازم به ذکر است، دومین نشست اندیشه ورزی با موضوع بیانیه امام خامنه‌ای و گام دوم انقلاب ‹‹مباحث فرهنگی›› با حضور طلاب، دانشجویان، اساتید و فعالان فرهنگی و اجتماعی و با حضور فعالان در عرصه خبرگزاری‌های رسا، تسنیم، فارس، حوزه مجازی و نشریه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی سراج عصر جمعه در مجتمع راه روشن کاشان برگزار شد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات