۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۶۰۱۲۴۰
حجت الاسلام رضایی:

تبیین بیانیه گام دوم رسالت حوزه و روحانیت در دهه پنجم انقلاب است

تبیین بیانیه گام دوم رسالت حوزه و روحانیت در دهه پنجم انقلاب است
استاد حوزه علمیه گفت: از وظائف طلاب و حوزه های علمیه مسؤولیت پذیری در تبیین آرمان های انقلاب ناظر به بیانیه گام دوم است.

حجت الاسلام محسن رضایی معاون آموزش مدرسه علمیه امام هادی(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تشریح بیانیه گام دوم با اشاره به مهمترین مضمون این بیانیه خاطرنشان کرد: مهمترین مضمون بیانیه گام دوم این است که انقلاب اسلامی از مجموعه گام هایی شکل می گیرد تا اینکه این انقلاب به وهله تمدن سازی خود برسد و اوج کمال را در خود ببیند.

نظام همچنان مستحکم و با صلابت در پی اهداف انقلاب است

وی در ادامه بیان داشت: این بیانیه دارای پیامی به دشمن این انقلاب است که دشمن باید بداند این نظام از چنان استحکام نیرومندی برخوردار است که برنامه بلند بالایی برای آینده این نظام دارد.

استاد حوزه علمیه در راستای تبیین پیام این بیانیه به دوستان انقلاب خاطرنشان کرد: پیام این انقلاب به دوستان آن خطاب قرار دادن آنها در گام دوم و مسؤولیت پذیری آنان در راستای گام دوم و پرهیز از اشتباهات گذشته مورد انتظار است.

وی تاکید کرد: پژوهش و کارکردن بر بیانیه گام دوم از وظایف طلاب و حوزه های علمیه است و طلاب باید بدانند مسؤولیت خطیری در تبیین آرمان های انقلاب ناظر به بیانیه گام دوم دارند و از این مهم نباید فروگذار کنند.

بیانیه گام دوم باید از سوی طلاب و حوزه های علمیه برای جامعه تشریح شود

استاد حوزه علمیه بیان کرد: این جریانی که راه افتاده و همه تاکید می کنیم که باید در راستای تبیین این بیانیه گام بردارد اگر در حد بیانیه بماند و به خروجی و تبیین نرسد و برکاتش را در جامعه نبینیم فایده ای ندارد و هیچ قدمی در گام دوم برداشته نخواهد شد.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به نامه دوم مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپا گفت: به نظر بنده نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا هم آنطور که باید تشریح می شد، صورت نپذیرفت و آن جنبش تبیین کننده رسالت شان را به کمال نرساندند، هرچند همه تاکید کردیم که باید روی نامه کار شود ولی کار مفیدی انجام نشد.

وی در پایان با اشاره به وظیفه خطیر روحانیت در گام دوم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: رسالت حوزه و این است که باید ضمن استخراج فصل های مختلف این بیانیه به تشریح آنها بپردازند و زمانی برسد در فضای عمومی جامعه مبانی صادر شده از سوی ولی مسلمین جامه عمل به خود بپوشد و شاهد رشد جامعه اسلامی در اهداف بلند پایه انقلاب باشیم./811/ت302/ب1

تعداد بازدید : 6
ارسال نظرات