۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۶۰۱۲۴۷
در دیدار روحانی مطرح شد؛

تقدیر آیت الله سیستانی از نقش دوستان عراق در به ثمر رسیدن پیروزی بر داعش

تقدیر آیت الله سیستانی از نقش دوستان عراق در به ثمر رسیدن پیروزی بر داعش
حضرت آیت الله سیستانی با اشاره به جنگ سرنوشت ساز ملت عراق برای شکست تجاوز داعش، از نقش دوستان عراق در به تحقق رسیدن این پیروزی تقدیر کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، رییس جمهور با حضور در بیت حضرت آیت الله سیستانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار رییس جمهور گوشه ای از نتایج مذاکرات خود با مسؤولان عراقی و آنچه در چارچوب تقویت روابط دوستی وحسن همجواری میان دو کشور بدست آمده را تشریح کرد.

حضرت آیت الله سیستانی نیز از هر گونه اقدامی در راستای تقویت روابط عراق با همسایگان خود بر اساس منافع طرفین و احترام به حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور داخلی آنها استقبال کرد.

این مرجع تقلید همچنین با اشاره به جنگ سرنوشت ساز ملت عراق برای شکست تجاوز داعش، با یادآوری جانفشانی های بزرگ مردم قهرمان عراق در پیروزی بر این گروه تروریستی و دور ساختن خطر آن از کل منطقه، از نقش دوستان عراق در به تحقق رسیدن این پیروزی تقدیر کرد.

وی به مهمترین چالش های پیش روی عراق در برهه کنونی که مبارزه با فساد، بهبود خدمات عمومی، و انحصار سلاح در دست دولت و سرویس های امنیتی است اشاره وابراز امیدواری کرد دولت عراق در این زمینه ها پیشرفت قابل قبولی داشته باشد.

حضرت آیت الله سیستانی همچنین ضرورت رعایت توازن و اعتدال در سیاست های منطقه ای و بین المللی در این منطقه حساس را مورد تأکید قرار داد تا ملت های منطقه بیش از گذشته متحمل رنج و آسیب نشوند.

محمد قمین
ارسال نظرات