۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۶۰۱۲۷۸
در سطح کارشناسی ارشد و دکتری؛

موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن مجتبی‌ طلبه خواهر می‌پذیرد

موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن مجتبی‌ طلبه خواهر می‌پذیرد
موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن مجتبی‌(ع) برای سال تحصیلی 98 _ 99 در سطح کارشناسی ارشد و دکتری طلبه خواهر می‌پذیرد.

فاطمه خدابنده‌لو مدیر آموزش عالی حوزوی امام حسن مجتبی(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره جزئیات پذیرش طلاب سطح 3 و 4 این مدرسه علمیه گفت: موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن مجتبی‌(ع) برای سال تحصیلی 98 _ 99 در رشته‌های فقه و اصول و تفسیر و علوم قرآن برای سطح 3 «کارشناسی ارشد» و سطح 4 «دکتری» طلبه خواهر می‌پذیرد.

وی با اشاره به امتیازات تحصیل در مدرسه علمیه و موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن مجتبی(ع) بیان داشت: از مهمترین امتیازات این موسسه آموزش عالی می توان به تحصیل رایگان، اعطای مدرک معتبر از وزارت علوم و شورای عالی مرکز مدیریت قم، ارتقای توانمندی طلاب در امر تبلیغ و تدریس، فراهم بودن مهد قرآن و پیش دبستانی برای فرزندان طلاب اشاره کرد.

خدابنده‌لو ادامه داد: همچنین استفاده از اساتید مجرب و متخصص در طول تحصیل و ارائه مشاوره مذهبی و غیره، استفاده از کلاس‌ها و نشست‌های علمی پژوهشی و فرهنگی، بهره‌مندی از کتابخانه عمومی و تخصصی، ارائه خدمات الکترونیکی، برگزاری کلاس‌های آزاداندیشی و نشست‌های تخصصی در جهت ارتقای علمی طلاب و گزینش و انتخاب طلاب نخبه جهت تدریس و راهنمایی پایان‌نامه‌ها از دیگر امتیازات این مدرسه به شمار می رود.

مدیر آموزش عالی حوزوی امام حسن مجتبی(ع) درخصوص برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن مجتبی(ع) بیان داشت: به منظور بهره‌مندی طلاب در همه سطوح از امکانات موسسه آموزش عالی واحدهای فرهنگی و پژوهشی در طول سال تحصیلی برنامه‌های مفیدی را جهت استفاده طلاب در نظر می‌گیرد که از جمله برنامه‌های فرهنگی برگزاری کلاس‌ها و نشست‌های متنوع اخلاقی، علمی و فرهنگی است.

وی افزود: همچنین برگزاری مراسم‌های مذهبی، سیاسی، ملی، اعزام مبلغ و مدرس برای مناطق مختلف تهران، ارائه مشاوره مذهبی، همکاری با بسیج طلاب، همایش‌ها و نمایشگاه، جشنواره‌ها، مسابقات متعدد در مناسبت‌های مختلف از دیگر برنامه‌های فرهنگی این مدرسه علمیه به شمار می‌رود.

خدابنده‌لو در ادامه با اشاره به برنامه‌های پژوهشی این مرکز آموزش عالی حوزوی گفت: هدایت طلاب در جهت انجام پایان‌نامه، تسهیل و راهنمایی طلاب در انتخاب موضوعات پژوهشی نو و کاربردی، ارتقای توان و دانش طلاب در تحقیق و پژوهش، آشنا کردن طلاب با مراکز پژوهشی و سایت‌های معتبر علمی از ده‌ها برنامه‌های پژوهشی است که در این مرکز به آن توجه ویژه دارد.

مدیر آموزش عالی حوزوی امام حسن مجتبی(ع) در خصوص اهمیت تحصیل خواهران در حوزه‌های علمیه عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: پدیده خواهران طلبه خیلی پدیده عظیم و مبارکی است، هزاران عالم و پژوهشگر، فقیه و فیلسوف در حوزه‌های علمیه خواهران تربیت شوند، این چه حرکت عظیمی است. همچنین می‌فرمایند حضور دانشمندان اسلامی زن در عرصه‌های مختلف، مثل حضور دانشمندان فرزانه و فهمیده دانشگاهی زن که متدین و متشرع هستند اثرات بسیار عظیمی را در دنیا می‌گذارد.

وی درباره شرایط پذیرش طلاب در موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن مجتبی(ع) بیان داشت: داشتن مدرک سطح 2 برای متقاضیان شرکت در مقطع سطح 3 در گرایش‌های فقه و اصول و تفسیر و علوم قرآنی همچنین داشتن مدرک سطح 3 برای متقاضیان شرکت در مقطع سطح 4 در گرایش فقه خانواده ضروری است.

یادآور می‌شود، آدرس موسسه آموزش عالی حوزوی امام حسن مجتبی(ع) تهران، بزرگراه آیت الله سعیدی، بعد از شهرداری منطقه 18، ضلع جنوبی امامزاده زید(ع) با شماره تماس 66321182 است./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
فاطمه حقگو
Iran, Islamic Republic of
۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
خواهش دارم شماره تماس بگذارید من خیلی دوست دارم درس حوزوی بخوانم دیپلم درسی دارم تو شعبه مرکزی میقاتالقران درسهایی را گر اندک چطوری تماس بگیریم برای ثبت نام
1
0