۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۶۰۱۲۸۱

بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه ۹۸ در مجمع تشخیص مصلحت

بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه ۹۸ در مجمع تشخیص مصلحت
مجمع تشخص مصلحت سه ایراد شورای نگهبان به لایحه بودجه سال ۹۸ که با اصرار مجلس برای تعیین مصلحت به مجمع ارسال شده بود را مورد بحث و بررسی قرار داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، مجمع تشخیص مصلحت نظام  شنبه بیست و پنجم اسفندماه با حضور اعضاء و به ریاست آیت الله آملی لاریجانی تشکیل جلسه داد.

براساس این گزارش در نشست امروز مجمع ، سه ایراد شورای نگهبان به لایحه بودجه سال ۹۸ که با اصرار مجلس برای تعیین مصلحت به مجمع ارسال شده بود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اعضای مجمع تشخیص مصلحت پس از طرح دیدگاههای خود و استماع نظرات نمایندگان شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی در خصوص ایرادات مطرح شده تصمیماتی به شرح ذیل اتخاذ کردند:

۱_ جزء ۴ بند (ه) تبصره (۴) با اصلاحاتی به شرح ذیل تصویب شد :
"بازپرداخت تسهیلات مذکور و برداشت دولت از صندوق در بودجه سال ۱۳۹۷ ، در بودجه های سنواتی ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۴ منظور و به حساب صندوق توسعه ملی واریز شود . بازپرداخت تسهیلات از درآمد های حاصل از اجرای طرح ها تا حد امکان صورت پذیرد."

۲- در بند (ز) تبصره ۱۶ مصلحت مورد نظر مجلس شورای اسلامی به تصویب نرسید.

۳- در جزء (۲)بند الف تبصره (۱۸) نظر مجلس شورای اسلامی با اضافه شدن عبارت : "اساسنامه صندوق حداکثر تا پایان فروردین ۱۳۹۸ برای شورای نگهبان ارسال شود" به انتهای بند، تصویب گردید.

محمد قمین
ارسال نظرات