۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰
کد خبر: ۶۰۱۳۱۱
در نشست خبری اداره اوقاف و امور خیریه مطرح شد؛

جزئیات طرح آرامش بهاری و تور قم گردی در ایام نوروز 98

جزئیات طرح آرامش بهاری و تور قم گردی در ایام نوروز 98
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اهمیت طرح آرامش بهاری و تور قم گردی به تشریح برنامه‌های اداره اوقاف برای ایام نوروز ۹۸ پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس اسکندری در نشست خبری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم پیرامون طرح آرامش بهاری که امروز در سالن جلسات اداره اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد، با اشاره به جزئیات طرح آرامش بهاری سال 98 اظهار داشت: با توجه به اهمیت قشر جوان در جامعه و ضرورت انجام فعالیت فرهنگی در زمینه جوانان، برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم با تأکید بر مردمی بودن طرح‌های سازمان اوقاف، به ویژه طرح آرامش بهاری برای ایام نوروز سال 98 بیان کرد: کار‌های اصلی توسط هیأت امنا، خادمان، مدیران اجرایی و مسؤولان فرهنگی بقاع متبرکه به صورت مردمی انجام خواهد شد، در چشم‌انداز آینده بیشتر امور اداره اوقاف را به صورت مردمی دنبال خواهیم کرد.

وی ابراز داشت: مردم را در همه فعالیت‌های اداره اوقاف مشارکت خواهیم داد، چراکه اعتقاد ما بر این است، هرکاری که به مردم سپرده شد، نتایج بهتری حاصل شده است، از این رو در طرح آرامش بهاری امسال با زحمت هیأت امنا و عوامل مختلف در بقاع متبرکه برای طرح آرامش بهاری، نخستین قدم برای مردمی کردن فعالیت‌های اوقاف برداشته خواهد شد.

حجت الاسلام اسکندری ادامه داد: قبل از فرارسیدن این ایام، جلسات توجیهی خوبی در دوران یک ماهه گذشته برای مجریان این طرح برگزار شده و دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌هایی در نشست‌های مختلف به منظور توجیه  و هماهنگی مسؤولان مربوطه و مشکلات آنها در نشست‌های مختلفی با حضور مبلغان، خادمان، مسؤولان فرهنگی و اجرایی بررسی شده است.

وی در ادامه به ضرورت شناخت جامعه با بقاع متبرکه اهل‌بیت(ع) اشاره و بیان کرد: به منظور زیارت امام‌زادگان در استان قم تور قم‌گردی مورد نظر است که با همکاری شهرداری قم این کار انجام خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: وسایل نقلیه برای این مهم تدارک شده و راویانی در این زمینه آموزش دیده شده‌اند که اگر کسی از زائران مجاوران قم یا مسافران بخواهند در بقاع متبرکه قم حضور پیدا کرده و با آنها آشنا شوند، زمینه و بستر لازم برای آن آماده شده است.

وی با بیان این در ارتباط با طرح آرامش بهاری و تور قم‌گردی 80 مبلغ در تمام بقاع استان قم به منظور آشنایی بهتر زائران و مسافران با امام‌زادگان(ع) مستقر خواهند شد، مطرح کرد: مجموعه عواملی که درگیر طرح‌های آرامش بهاری و تور قم‌گردی خواهند بود که 400 نفر از هیأت امنا و خادمان هستند.

حجت الاسلام اسکندری با اشاره به زمان آغاز طرح‌های آرامش بهاری و تور قم‌گردی مطرح کرد: شروع طرح‌های ما 28 اسفندماه 97 و خاتمه آن 15 فروردین‌ماه سال 98 خواهد بود.

وی ادامه داد: جوایزی برای جذب هرچه بیشتر کودکان، نوجوانان و جوانان فراهم شده و تأکید فراوانی بر ایرانی بودن این جوایز صورت گرفته و قرار بر این است که همه جوایز توزیع شده، ایرانی و اسلامی باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم افزود: با توجه به احتمال بالای بارندگی دراین ایام، افزون بر سرکشی به بقاع متبرکه به منظور برطرف کردن نیازمندی‌های زائران و مسافران در زمینه‌های مختلف، یکسری سالن‌ها و سوییت‌هایی آماده شده که اگر با بحث بارندگی مواجه شدیم، علاوه بر استفاده از فضای شبستانی و تربت‌خانه‌های بقاع متبرکه، سالن‌ها و سوییت‌های فراهم شده در اختیار مردم خواهد بود.

حجت الاسلام اسکندری ابراز داشت: بایستی نهایت سعی و تلاش خود را نسبت به مردمی که نسبت به اسلام و انقلاب لطف دارند، انجام و نهایت خدمت به آنها صورت گیرد، چراکه همه ما خدمت‌گزار این مردم قدرشناس بوده و در این طرح هم تلاش شده است که جنبه‌های خدمت‌رسانی مانند غرفه‌های مشاوره خانواده، دینی، اجتماعی و مذهبی و ترویج سبک زندگی اهل‌‌بیت(ع) را داشته باشیم./876/پ202/ب1

مهدی شاهی
ارسال نظرات