۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۰۱۳۵۸
مدیر کل صداوسیمای خراسان رضوی خبر داد؛

پخش ۸۴۶ ویژه برنامه نوروزی صداوسیمای خراسان رضوی در ایام نوروز ۹۸

پخش ۸۴۶ ویژه برنامه نوروزی صداوسیمای خراسان رضوی در ایام نوروز ۹۸
نصرپور گفت: ۸۴۶ ویژه‌برنامه‌ نوروزی رادیویی و تلویزیونی صداوسیمای خراسان رضوی از ۲۵ اسفندماه ۹۷ تا ۱۶ فروردین ماه ۹۸ و با زبان‌ها و گویش‌های مختلف پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، محسن نصرپور، مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: ویژه‌ برنامه‌های صداوسیمای خراسان رضوی در ایام نوروز ۹۸ برگزار می‌شود و اوج این برنامه پخش مستقیم مراسم تحویل سال نو در حرم مطهر رضوی و سخنرانی مقام معظم رهبری در اولین روز سال جدید از شبکه‌های ملی و استانی و شبکه‌های اول و خبر سیما و سیمای خراسان رضوی خواهد بود.

وی افزود: مشهدالرضا(ع) همه سالانه در ایام نوروز بیش از ۸ میلیون زائر داخلی و خارجی دارد و در این ایام ارتباط مستقیم با کلیه شبکه‌های ملی و استانی برقرار خواهیم کرد تا عطر و بوی رضوی در ایام نوروز ۹۸ در قالب صدا و تصویر در سراسر کشور و جهان منعکس شود.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با بیان اینکه در برنامه‌های صبحگاهی و شبانگاهی توجه ویژه‌ای به موضوع شعار سال شده است، خاطرنشان کرد: در ایام نوروز ۹۸ تعداد ۸۴۶ ویژه‌برنامه‌ فرهنگی، مذهبی، ورزشی، اجتماعی و غیره به‌صورت زنده و ضبط شده از ۲۵ اسفند ماه ۹۷ تا ۱۶ فروردین ماه ۹۸ به مدت ۳۰ هزار و ۴۰۰ دقیقه با زبان‌ها و گویش‌های مختلف پخش می‌شود.

وی افزود: در این ایام برنامه‌های تلویزیونی بهار فیروزه‌ای ویژه تحویل سال نو با حضور مسئولان، هنرمندان، فرهیختگان و ورزشکاران، زائران بهار، بهار فیروزه‌ای، جشن‌های مردمی روز نو نوروز، گزارش ۵، اشاره به مدت، دشت بهشت، سفر بخیر، ویژه‌برنامه مذهبی این روزها، ویژه‌برنامه اعتکاف و برنامه‌های رادیویی احسن‌الحال، دیدار یار، بهترین سرآغاز، نو بهاران، ۱۰۰ سال به این سال‌ها، صدای زائر، مسابقه یار و شب‌های نوروز، حال من را خوب کن، ایستگاه زیارت، کودک و زیارت و شب زیارتی پخش می‌شود.

نصرپور تصریح کرد: برنامه‌های خبری صداوسیمای خراسان رضوی در ایام نوروز ۹۸ با حال و هوای حضور در حرم مطهر رضوی در لحظه تحویل سال نو، موضوعات سفر و سخنرانی مقام معظم رهبری، خدمات آستان قدس رضوی به زائران نوروزی امام رضا(ع)، گردشگری‌های تفریحی و زیارتی و برنامه‌های و گزارش‌های مردمی خواهد بود.

وی تاکید کرد: در سال ۹۷ آثار نمایشی فاخری تولید شد و سریال خط وصل آماده پخش است و جزیره ماهی در حال نوشتن فیلم‌نامه است و تعداد ۳ تله‌فیلم تولید شد و تنها استانی بودیم که در ۳ سال اخیر تولید تله‌فیلم داشته است و ۱۵ برنامه مستند با موضوع شهدای مدافع حرم تولید کردیم و تله‌فیلم‌ لیست شنبه هم با موضوع نقش مبارزاتی مقام معظم رهبری در دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در مشهد در سال ۹۸ تولید خواهد شد.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با بیان این که ۱۰۰ ایستگاه دیجیتال در سال ۹۷ در سطح استان افتتاح شد، گفت: تعداد ۲۰ ایستگاه هم در اردیبهشت ماه سال ۹۸ افتتاح شد و صداوسیمای خراسان رضوی عناوین برتر کشوری را در بخش‌های تلویزیونی، رادیویی و فنی کسب کرد و اکنون پوشش فنی در استان ۹۷ درصد بوده که در سال ۹۸ به ۹۹ درصد خواهد رسید و عملکرد صداوسیمای خراسان رضوی در نظرسنجی صورت گرفته تلویزیون ۶۵ درصد مخاطب و ۶۸ درصد رضایت و رادیو ۲۵ درصد مخاطب و ۷۱ درصد رضایت داشته است و عمده مخاطبان تلویزیون در حالت سکون و عمده مخاطبان رادیو در حالت تردد بیننده و شنونده برنامه‌های صداوسیمای خراسان رضوی هستند.

نصرپور گفت: در اسفند ماه ۹۸ انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود و ویژه‌برنامه‌های انتخاباتی صداوسیمای خراسان رضوی از ۶ ماهه دوم سال آینده آغاز می‌شود، هر چند در نیمه اول سال ۹۸ هم برگزاری جلسات و هماهنگی‌های لازم را خواهیم داشت./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات