۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۶۰۱۳۵۹
آیت الله نوری همدانی خطاب به ظریف:

به آمریکا و اروپا اعتماد نکنید | ذره ای عقب نشینی سبب باج خواهی دشمن می شود

به آمریکا و اروپا اعتماد نکنید | ذره ای عقب نشینی سبب باج خواهی دشمن می شود
حضرت آیت الله نوری با بیان اینکه نباید به آمریکا و اروپا اعتماد شود، تأکید کرد که اندکی نرمش موجب باج خواهی و زیاده طلبی دشمنان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با تأکید بر این که آمریکا و اروپا قابل اعتماد نیستند، گفت: سیاست خارجی باید بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت استوار باشد.

وی در ادامه به بیان توصیه هایی خطاب به ظریف پرداخت و افزود: آنچه در سیاست خارجی باید توجه شود سه اصل عزت، حکمت و مصلحت است که رهبر انقلاب بر آن تأکید دارند و باید در این مسیر گام برداشته شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: سیاست ما بر اساس فرهنگ قرآنی و اسلامی است و بر این اساس با دنیا به غیر آمریکا و اسرائیل ارتباط داریم و طبق همان سه اصل باید برنامه ریزی داشته باشیم.

وی ادامه داد: اما اعتماد با ارتباط فرق دارد هیچگاه نباید به بیگانگان اعتماد کرد چون طبق آیات قرآن هیچگاه کفار با ما کنار نخواهند آمد چرا که خوی سلطه گری و استعماری در آن ها وجود دارد.

این مرجع تقلید با بیان این که در موضوع برجام دیدیم آمریکا به هیچ وجه قابل اعتماد نیست، ابراز داشت: اروپا هم مثل آمریکا است چون جرأت مخالفت ندارد از این رو باید محکم باشیم و مقابله کنیم چون اندکی نرمش موجب باج خواهی و زیاده طلبی خواهد شد و رهبر معظم انقلاب فرمودند هرجا نرمش نشان دادیم ضرر کردیم؛ بنابراین به هیچ عنوان نباید اعتماد مجدد به آمریکا وجود داشته باشد.

وی با اشاره به سرمایه گذاری دشمن برای ترویج اسلام سلفی و داعشی عنوان کرد: امروز عربستان با پول آمریکا، اسرائیل و انگلیس با پول و تبلیغات وسیع اسلام هراسی و شیعه هراسی و ایران هراسی راه انداخته اند و وزارت خارجه باید چهره حقیقی اسلام و تشیع را به دنیا نشان دهد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ما معتقد هستیم مسؤولان وزارت خارجه افراد متدین و خیرخواه و پرتلاش هستند که ما تشکر و حمایت می کنیم چرا که رهبری فرمودند آقای ظریف آدم متدینی هستند که برای ما حجت است.

وی اضافه کرد: بنده معتقد هستم اختلاف داخلی و انتقادات نباید در سیاست خارجی منعکس شود چون موجب سوء استفاده دشمن خواهد شد، باید در مقابل دشمن وحدت خود را حفظ و از اختلاف جلوگیری کنیم، حضرت امام فرمودند هرجا اختلاف باشد دشمن از همان راه ورود پیدا خواهد کرد.

محمد قمین
ارسال نظرات