۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۶۰۱۳۶۷
یادداشت؛

عصر جدید

عصر جدید
ایران مقتدر با همه افتخاراتی که به دست آورده و از میان چالش‌های فراوان مستکبران، سرافراز بیرون آمده و در معاملات جهانی با قدرت ایفای نقش می‌کند.
به گزارش خبرگزاری رسا، تمدن سازی نوین اسلامی به دنبال تشکیل تمدن سازی رسول گرامی اسلام (ص) در قرن سه و چهار هجری به درخشش رسید و تمدن اسلامی به تمدن مسلط جهانی تبدیل گردید.
 
تمدن غربی نزدیک به چهار قرن به حیات خود ادامه می‌دهد و حدود دو قرن اخیر با همه جلوه‌هایش اعم از خوی تجاوزگری و رشد تکنولوژی به جهان اسلام سرازیر شد و با تدبیر ساختاری مانع ظهور تمدن نوین اسلامی برای همه کشور‌های اسلامی گشت.
 
در عصر جدید، انقلاب اسلامی با پرچم حق‌مداری و حق محوری به جای انسان محوری و در کنار هم قرار دادن دین و دنیا معادلات ظالمانه نظام سلطه را به‌هم ریخت. عصر جدید را باید حساس‌ترین نقطه عطف تاریخی بعد از صدر اسلام و غیبت کبری حضرت حجت (عج) و قبل از ظهور حضرتش به‌حساب آورد.
 
انقلاب اسلامی مبتنی بر تفکر فقهی و فلسفی و عرفان اسلامی حضرت امام (ره) با برقراری حاکمیت اندیشه دینی حیات دوباره به کالبد بشری بخشید و پرچمدار بزرگ عصر جدیدی در زندگی انسان‌ها گردید.
 
در این عصر جدید؛ بشریت تشنه معنویت و احکام نورانی اسلام است. با آغاز دوران جدید، نه تنها در ایران و کشور‌های اسلامی مردم به باور‌های الهی بازگشته‌اند، بلکه در سطح جهان عقیده دینی و گرایش معنوی در میان جوامعی که تحت سلطه حکومت‌های ضد مذهب زندگی کرده‌اند رشد نموده و موجب بی‌اعتبار شدن مکاتب الحادی و فروپاشی نظام‌های الحادی و آشفتگی نظریه پردازان آنان گردیده است.
 
امروز پس از ۴۰ سال نظام انقلاب اسلامی، مقتدرانه همچون پدیده‌ای زنده و با اراده مستحکم به‌راه خود ادامه می‌دهد و در این مدت قدرت عظیم ایمان و انگیزه ملت و رهبری الهی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری توانسته در برابر همه شقاوت‌ها و توطئه‌ها بایستد و از شعار‌های انسان ساز انقلاب به‌درستی صیانت کند.
 
ایران مقتدر با همه افتخاراتی که به دست آورده و از میان چالش‌های فراوان مستکبران، سرافراز بیرون آمده و در معاملات جهانی با قدرت ایفای نقش می‌کند، ولی هنوز نتوانسته است در تربیت نسلی از حکومتگران صالح و مدبر به‌طور کامل توفیق یابد.
 
انسان‌سازی و پرورش انسان‌های مؤمن و انقلابی و کارآمد از اهداف اساسی دراز مدت در تمدن‌سازی نوین اسلامی است، بدین معنی که تا انسان ساخته نشود تمدن‌سازی امکان‌پذیر نخواهد بود. خودسازی، دولتمردان را برای جامعه‌سازی و تحقق جامعه اسلامی هموار می‌کند. این خودسازی حداقل در سه سطح لازم است صورت پذیرد:
 
*همتراز کردن ارتقای اعتقادات موجود به اعتقادات فاخر اسلام
*اخلاقیات موجود افراد به تراز اخلاقیات عالی اسلامی
*منطبق‌سازی رفتار‌های فرد با رفتار بهنجار اسلامی
 
برای رفع ظلم ساختاری تمدن غرب علیه مسلمانان و مستضعفان جهان با عنصر تحول آفرین «وحدت» همزمان با تولید علم و تولید انسان‌های خودساخته و با اراده و جهاد مداوم و استقامت در برابر فشار‌ها و سختی‌ها مسیر تمدن اسلامی را هموار خواهد نمود. ان‌شاء‌الله. /۱۰۱/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
منبع: رسالت
ارسال نظرات