۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۲
کد خبر: ۶۰۱۳۶۹
سر مقاله؛

پیچ تاریخی

پیچ تاریخی
سال‌۹۸ سال امیدوارکننده‌ای است از آنجا که وعده الهی «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً... إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً» راهگشاست.
به گزارش خبرگزاری رسا، جامعه وقتی تغییر کند و ساختار‌های لازم حکومتی را داشته باشد، در طلیعه ایجاد تمدن قرار می‌گیرد؛ ایران‌۱۳۹۸ در چنین میعادگاهی است.
 
چهل سال مقاومت، پیشرفت‌هایی در دو شعار اصلی استقلال و آزادی فراهم آورده که برای بسیاری از دول همسایه و فرامنطقه‌ای، رشک‌برانگیز است.
 
البته این به معنای نادیده‌انگاشتن گرفتاری‌ها و تنگ‌دستی‌ها و سختی‌کشیدن‌ها نیست و مگر می‌توان به بدر و احد رسید و شعب ابی‌طالب را ندید؟
 
تمدن اسلامی به مدد همین جان‌فشانی‌ها و ایستادگی‌ها حاصل شد و در آن شاکله‌ای توحیدی بر مبنای عبودیت و کرامت انسانی به وجود آمد و صورت نهایی آن، سبک زیستن بود؛ همان نقطه مشکل‌زایی که تداوم انقلاب اسلامی را زیر بار فشار غرب و غربزدگی، قرار داده و بازتولید عناصر فرهنگی و اجتماعی طاغوتی و امپریالیستی، زنگ خطر را به صدا درآورده است؛ آن هم در موقعیتی که ایرانِ بزرگ در مرز‌های جغرافیایی‌اش محدود نمانده و با صدور انقلاب، آفتابش صبح‌ها در شبه قاره طلوع و شب‌ها در مدیترانه غروب می‌کند.
 
این‌ها همه نشانه‌ها و گزاره‌هایی است بر وجود پیچی تاریخی که ملت را به مبارزه می‌طلبد؛ مبارزه‌ای برای بسط، توسعه و گسترش معارف حقیقی.
 
سال‌۹۸ سال سختی است، چون دل‌های برخی کارگزاران اجرایی خالی شده و در جلسات درونی حرف‌هایی تکراری و کهنه را تکرار می‌کنند و سال امیدوارکننده‌ای است از آنجا که وعده الهی «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً... إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً» راهگشاست و نشانه‌های گشایش را از هم‌اکنون در زمین و آسمان بارانی ایران، نشان داده است. /۱۰۱/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
منبع: صبح نو
ارسال نظرات