۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۶۰۱۳۷۴
آیت الله مکارم شیرازی در دیدار وزیر امور خارجه:

سفر روحانی به عراق سفری موفق و سیلی محکم به دولتمردان آمریکا بود

سفر روحانی به عراق سفری موفق و سیلی محکم به دولتمردان آمریکا بود
حضرت آیت الله مکارم شیرازی سفر دکتر روحانی به عراق را سفری موفق و سیلی محکمی به دولتمردان آمریکایی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، با تبریک اعیاد ماه رجب، ابراز امیدواری کرد که سال 98 سالی پر از خیر و برکت برای نظام اسلامی و ملت شریف ایران باشد.

این مرجع تقلید در ادامه سفر دکتر روحانی رییس جمهور به عراق را سفری موفق و نشان دهنده روابط مستحکم دو کشور دوست، برادر و مسلمان ایران و عراق دانست.

وی افزود: آمریکایی ها تصور می کردند که عراقی ها سر سپرده آنها هستند؛ اما این سفر نشان داد که عراقی ها استقلال خودشان را حفظ کرده اند؛ استقلال روش و منش دولت و ملت عراق را به آنها تبریک می گوییم.

مقایسه سفر دزدانه ترامپ به عراق با سفر دکتر روحانی

این مرجع تقلید از منظری دیگر نیز سفر دکتر روحانی و هیات همراه را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حالی که رییس جمهور آمریکا مخفیانه و دزدانه به عراق سفر کرد، رییس جمهور اسلامی ایران در روز روشن و بدون هیچ ترس و پروایی به این کشور سفر و با مسؤولان، علما، احزاب و گروه های مختلف در این کشور دیدار و گفت و گو می کند و در لابلای مردم به زیارت ائمه مدفون در عراق می رود.

وی تاکید کرد: این سفر سیلی محکمی به دولتمردان آمریکا بود؛ اگر آمریکایی ها قدری هوش داشته باشند باید بفهمند محاسبات شان غلط است و باید در محاسبات خود تجدید نظر کنند.

جنایت تروریستی نیوزلند نتیجه اسلام هراسی و اسلام ستیزی غرب است

این مرجع تقلید در ادامه جنایت تروریستی در نیوزلند و کشتار مسلمانان را محکوم کرد و گفت: غربی ها باید بفهمند این جنایات نتیجه اسلام هراسی و اسلام ستیزی آنها است؛ در این خصوص باید وزارت خارجه اقدامات لازم را انجام دهد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود گریزی به مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور زد و با بیان این که بخش مهمی از مشکلات اقتصادی کشور ناشی از بی انصافی برخی کسبه و تجار است، گفت: برخی از بازاریان که بالا رفتن ارز را عامل گرانی می دانستند با پایین آمدن دلار هم حاضر نیستند قیمت ها را کاهش دهند.

این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت کار فرهنگی در این خصوص، گفت: عده ای بدون هیچ دلیلی اجناس و محصولات را سه برابر قیمت واقعی به فروش می رسانند.

دلال بازی در اقتصاد نتیجه ای جز بیکاری و رکود ندارد

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: دلال بازی و کم توجهی به بخش های تولید نیز سبب می شود که پول و سرمایه های خرد و کلان مردم از چرخه تولید خارج شود و نتیجه این موضوع نیز چیزی جز رکود و بیکاری نخواهد بود؛ صدا و سیما و رسانه ها باید در این خصوص فرهنگ سازی کنند.

این مرجع تقلید بخشی از مشکلات اقتصادی را ساختگی و بخشی را واقعی دانست و تصریح کرد: در شرایط فعلی برخی تنها به دنبال کسب منفعت خودشان هستند، این موضوع با آموزه های دینی سازگاری ندارد، اسلام دینی اجتماعی است که درباره توجه به دیگران تاکیدات صریحی دارد.

وی افزود: عده ای در فقر و نداری دست و پا می زنند، عده ای هم در غنا و رفاه عجیبی به سر می برند؛ باید در این خصوص فرهنگ سازی شود، مراجع، علما و روحانیت هم در این بین سهمی دارند.

برخی برای رسیدن به مقاصد سیاسی چوب حراج به همه چیز می زنند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از القای یاس از سوی برخی افراد در جامعه، گفت: برخی برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود به گونه ای سخن می گویند که چوب حراج به همه چیز می زنند.

دولت تیم خود را تقویت کند

این مرجع تقلید دولت را به تحرک و فعالیت بیشتر و برنامه ریزی مدبرانه برای حل مشکلات تصویه کرد و گفت: دولت باید در این شرایط سخت واقعا دلسوزی نماید و تیم خود را تقویت کند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اختلاس های عجیب و غریب را نتیجه ضعف نظارت دستگاه های امنیتی و حراستی و نظارتی دانست و افزود: به سبب ضعف نظارت دستگاه های ذیربط، تخلفات و اختلاس های کلانی پدید می آید و وقتی سراغ شان می روند که سرمایه های مردم از دست رفته و متهم فراری شده است.

وی اضافه کرد: در جایی دیگر ارزهای کلان در اختیار برخی قرار گرفت که تنها سی درصد آن را برگردانند، اینها نتیجه ضعف نظارت است که باید برای آن فکری جدی و عاجل کرد.

دعوت به وحدت، پرهیز از سیاه نمایی، ترجیح منافع عمومی بر منافع شخصی و گروهی از دیگر توصیه های حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار وزیر امور خارجه بود.

این مرجع تقلید در پایان برای حل مشکلات کشور و مردم و موفقیت مسؤولان در حل مشکلات دعا کرد. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات