۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
کد خبر: ۶۰۱۳۷۸
به پیشنهاد ایران؛

سازمان همکاری های اسلامی درباره حادثه نیوزلند تشکیل جلسه می دهد

سازمان همکاری های اسلامی  درباره حادثه نیوزلند تشکیل جلسه می دهد
وزیر امور خارجه با محکوم کردن جنایت کشتار مسلمانان در نیوزلند اعلام کرد که سازمان همکاری های اسلامی به پیشنهاد ایران جمعه در ترکیه تشکیل جلسه می دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.

 وی با ارائه گزارش سفر رییس جمهور به عراق و تشریح دستاوردهای این سفر و توافقات صورت گرفته در بخش های مختلف، این سفر را سفری موفق در ابعاد گوناگون ارزیابی کرد.

ظریف با اشاره به توافق صورت گرفته برای حذف مبلغ ویزا برای زائران ایرانی و عراقی، گفت: این توافق از 12 فرودین ماه اجرایی خواهد شد و زوار دو کشور بدون پرداخت پول بابت ویزا سفر خود را انجام خواهند داد.

وی با بیان این که ایران و عراق در حال حاضر سالیانه هفت میلیون توریسم دارند، گفت: سالیانه چهار میلیون ایرانی به عراق سفر می کنند و سه میلیون عراقی نیز جهت زیارت و درمان به ایران سفر می کنند.

وزیر امور خارجه همچنین گزارش سفر علی لاریجانی به چین را ارائه و این سفر را سفری تاثیرگذار و بسیار خوب ارزیابی کرد.

ظریف در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن جنایت کشتار مسلمانان نیوزلند خبر داد که روز جمعه سازمان همکاری اسلامی در ترکیه به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در این باره تشکیل جلسه خواهد داد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در این دیدار گزارش کاملی درباره بدعهدی های آمریکا و موضوع تعامل و ارتباط با دیگر کشورها ارائه کرد./924/پ203/ق

حسین عجمی
ارسال نظرات