۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۶۰۱۳۸۳
آیت الله اعرافی:

شهدای روحانی ثابت کردند حوزه علمیه انقلابی است و انقلابی خواهد ماند

شهدای روحانی ثابت کردند حوزه علمیه انقلابی است و انقلابی خواهد ماند
مدیر حوزه های علمیه گفت: آمادگی برای جانفشانی و شهادت در راه خدا شاخصه روحانیت است و شهدای روحانی به دنیای استکبار ثابت کردند حوزه علمیه انقلابی است و انقلابی خواهد ماند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه، امشب در ویژه برنامه شانزدهمین دوره جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور که به میزبانی حوزه‌های علمیه و با حضور کاروان‌های راهیان نور در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد، با بیان اینکه روحانیان در دوران دفاع مقدس از خط جهاد و شهادت جدا نبودند، عنوان داشت: شهادت طلبی در حوزه‌ها به واقع خروش در برابر مستکبران است و علمای بزرگ ما در طول تاریخ ثابت کردند که کتاب جهاد و باب شهادت سنت دیرپا و در حوزه‌های علمیه مورد استقبال قرار گرفته است.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه جریان اسلام و روحانیت اصیل هرگز از انقلاب اسلامی و قیام در راه خدا جدا نخواهد شد، اظهار داشت: در حال حاضر نام بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ روحانی شهید در دفتر نورانی شهادت حوزه‌های علمیه ثبت است، جانبازان و آزادگان روحانی و خیل عظیم ایثارگران از درون حوزه برخاسته و پرچم جهاد و مقاومت را به دوش کشیده و به دنیای استکبار ثابت کردند که حوزه علمیه، انقلابی است و انقلابی خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه با حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس با شهدا عهد و میثاق دوباره برای ادامه دادن راه شان می‌بندیم، تصریح کرد: آمادگی برای جانفشانی و شهادت در راه خدا شاخصه روحانیت است؛ طلبگی ما با کم بودن چنین شاخصی، ناقص است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه راهیان نور برای تقویت و توسعه روحیه جهاد و شهادت در میان جوانان است، خاطرنشان کرد: نتیجه توسعه روحیه جهاد و شهادت، آمادگی برای جانفشانی و ایثار در راه اسلام است و شهیدان بزرگوارمان درس مقاومت و پایداری را به ما آموختند.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی سبب راه افتادن جبهه مقاومت در منطقه شده و در چنین جبهه‌ای جوانان شیعه و سنی حضور دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه ورود به حوزه به معنای تحمل سختی‌ها است، گفت: روحانی انقلابی، سختی‌ها و تلخی‌ها را به جان می‌خرد و آماده جانفشانی برای انقلاب و اسلام خواهد بود./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات