۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۶۰۱۴۳۰
عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس:

بیانیه گام دوم همچون سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر زمین نماند

بیانیه گام دوم همچون سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر زمین نماند
ساداتی نژاد یکی از ضعف‌های امروز جامعه را بر زمین ماندن فرمایشات امام جامعه دانست و ابراز امیدواری کرد بیانیه گام دوم نیز مانند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر زمین نماند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سید جواد ساداتی نژاد عصر امروز در آخرین روز از سال 97 با تبریک میلاد با سعادت امیرمومنان (ع) و روز پدر بر اهمیت توجه به بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرد و گفت: از اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب همین بس که معظم له اعلام می‌کند برای نوشتن این بیانیه وقت گذاشته و تأکید بر اهمیت آن دارد.

وی بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبری را دارای دو شاخصه مهم دانست و افزود: بیانیه گام دوم انقلاب بر خلاف ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که رهبری آن را به دولت ابلاغ کرد تا از سوی دولت اجرا شود مطالبه بیانیه گام دوم انقلاب را به مردم واگذار کرده است.

ساداتی نژاد از بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان مانیفست و راهبرد گام دوم انقلاب در ۴۰ سال دوم انقلاب نام برد و اظهار داشت: خطاب رهبری به جوانان کشور دومین شاخصه بیانیه گام دوم انقلاب است که در ۴۰ سال دوم انقلاب همه انتظار‌های نظام و انقلاب اسلامی بر دوش جوانان است و آن‌ها هستند که باید وارد میدان شوند.

وی برلزوم بومی سازی بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرد و گفت: اقداماتی که قرار است برای بیانیه گام دوم انقلاب در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌های شهرستان کاشان انجام شود باید مشخص شود تا براساس آن اقدام شود.

ساداتی نژاد در ادامه از متن بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان بهترین، کامل‌ترین و جامع‌ترین متن تهیه شده از سوی رهبر معظم انقلاب نام برد و عنوان کرد: برای همین است که رهبری می‌فرماید، برای آن زحمت زیادی کشیده شده است و انتظار دارد به آن توجه شود.

به گفته وی، رهبری برخی از سخنرانی‌های خود را در این مانیفست تبیین کرده است که برای پی بردن به اصل برخی موضوعات مطرح شده در مافی فست رهبری باید به سخنرانی‌های رهبری مراجعه کرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه بیانیه گام دوم انقلاب یکی از متونی است که نیازمند چندین بار مطالعه است، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب از متن‌هایی نیست که با یک یا چند بار مطالعه بتوان فهم و درک درستی از آن داشت، بلکه نیازمند مطالعه چندین باره آن است.

ساداتی نژاد ابراز کرد: بیانیه گام دوم انقلاب مانند وصیت نامه امام خمینی (ره) است که با هر بار مطالعه فهم جدیدی از آن به دست آمده و مطالب جدیدی را می‌توان از درون آن کشف کرد.

وی یکی از ضعف‌های امروز جامعه را بر زمین ماندن فرمایشات امام جامعه دانست و ابراز امیدواری کرد این بیانیه نیز مانند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر زمین نماند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به اینکه جامعه‌ای که فرمایشات امام آن روی زمین بماند آن جامعه به زمین خواهد خورد، افزود: در عصر ائمه اطهار (ع) نیز هرکجا به حرف امام خود گوش دادند پیروز شدند و هرجا گوش ندادند شکست خوردند و ما نیز دقیقا همین مسیر را طی می‌کنیم.

ساداتی نژاد از تشکیل یک هیات اندیشه ورز در کاشان برای پیگیری بیانیه گام دوم انقلاب در سال ۹۸ خبر داد و افزود: این هیات اندیشه ورز با حضور جوانان کاشانی و با هدف بومی سازی این بیانیه و اجرای آن در کاشان تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به این فرمایش رهبری که هرکس در هر پست و مقامی و مسؤولیتی که قراردار د همانجا تنگه احد است و باید تنگه احد را حفظ کند، گفت: بیانیه گام انقلاب نیازمند بومی سازی است تا مانند شعار‌های سال روی زمین نماند.

به گفته وی، اگر شعار‌های سال تنها روی بنر‌ها می‌ماند و در طول سال تنها به تکرار این شعار بسنده می‌شود و در میدان عمل کاری انجام نمی‌شود ناشی از ضعفی است که در حوزه اجرایی در کشور است.

ساداتی نژاد گفت: دلیل اینکه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به مردم و سپردن کار به دست جوانان تأکید دارند برای این است که در سپردن کار به جوانان کشور با مشکل روبرو هستیم، اما با این حال یکی از مهمترین کار‌های سال ۹۷ تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان است که زمینه به کارگیری و اشتغال جوانان در پست‌های مدیریتی فراهم شد.

وی افزود: اگر قوه مجریه جوان‌ها را در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی که قانون هیچ منعی برای فرماندار ۴۰ ساله و مدیریت‌های دیگر ندارد را دخالت ندهد این قانون ابتر خواهد ماند، از این رو نقش قوه مجریه دراین زمینه خیلی پر رنگ است./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات