۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۶۰۱۴۳۶
امام جمعه موقت تهران:

گام دوم انقلاب زمان رصد ضعف‌ها و خلق امید و اراده‌ها است

گام دوم انقلاب زمان رصد ضعف‌ها و خلق امید و اراده‌ها است
امام جمعه موقت تهران گفت: در گام دوم انقلاب جوانان با رصد ضعف‌ها و کاستی‌ها به خلق امیدها، نشاط‌ها، اراده‌ها و عزم‌ها اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام‌جمعه موقت تهران، امروز با حضور در جمع معتکفان مسجد دانشگاه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: دز این نیم‌قرن اخیر ما شاهد رویدادهای بی‌نظیری بودیم.

وی این رویدادها را پیام‌آور تحولات بنیادین در کره خاکی دانست و انقلاب اسلامی را یکی از این رویدادها بیان کرد که در 14 قرن اخیر بی سابقه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد اضافه کرد: پرچم انقلاب اسلامی در عصری که دو بلوک شرق و غرب تمام جهان را تحت سیطره خود داشتند برافراشته شد و فقیهی هوشمند، بصیر، شجاع، با درایت و آراسته به آموزه‌های دینی با حضور خیل عظیمی از مردان وزنان مؤمن با کمک اسلام، قرآن و عترت سنگرهایی را که در دنیای اسلام غیرقابل فتح بود،  فتح کردند.

معتکفان به دلایل اقتدار و نفوذ انقلاب اسلامی در منطقه بیندیشند

امام‌جمعه موقت تهران بیان کرد: معتکفان در این ساعات و روزهای اعتکاف باید به این مساله که چگونه ممکن است یک جریان انقلابی آن‌هم با هویت دینی این‌گونه مستقل در قلب سرزمین ایران متولد شود و به‌سرعت در چهار دهه منطقه را تحت سیطره خود دربیاورد، تفکر و تدبر داشته باشند.

وی افزود: امروز در سرزمین‌های اسلامی فریاد عدالت‌خواهی و بازگشت به هویت دینی و ایستادگی در مقابل نظام سلطه شنیده می‌شود، امروز انقلاب اسلامی به‌عنوان یک جریان مقتدر به ارکان نظام قدرتمند جهان لرزه افکنده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در ادامه اظهار داشت: آن جه موجب شده است امروز مثلث ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان مقابل انقلاب بایستند آن است که آنان با تمام وجود احساس می‌کنند تداوم انقلاب مساوی با فروپاشی عاجل آل سعود در سرزمین حجاز و محو کامل رژیم صهیونیستی در جهان و امروز غزه با حرکت پرشور خود این نوید را فریاد می‌زند که ملت فلسطین بازگشت به سرزمین خود را با همه وجود دست یافتنی می بینند.

آل سعود در آستانه فروپاشی

امام‌جمعه موقت تهران ادامه داد: امروز بعد از چهار سال بمباران مردم مظلوم یمن فریادی بلند از سوی سرزمین یمن گوش آل سعود را کر کرده و آن‌ها را در معرض فروپاشی قرار داده است؛ این رویدادها رویدادهای استثنائی است و نمی توان به راحتی از کنار آن عبور کرد.

وی با اشاره به حادثه تأسف‌انگیز نیوزلند، گفت: همین حادثه اخیر و کشتارجمعی از نمازگزاران مظلوم آغازی برای رویش دیگر اسلام در جهان است، همه شاهد بودند که مجلس این کشور با آیات نورانی قرآن کریم جلسه علنی خود را آغاز کرد این‌ها مساله کوچکی نیست و بیانگر گسترش اسلام در جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد یکی از رویدادهای مهم فرهنگی و عبادی و از منظری سیاسی که در این دو دهه اخیر رخ داده و به‌سرعت ایران اسلامی را فراگرفته و دنیای اسلام را نیز فرا خواهد گرفت همین اعتکاف انسان‌ساز بیان کرد و گفت: در این مراسم‌ها اگر بناست دعایی مستجاب شود آن دعا باید دعای فرج باشد.

رصد ضعف‌ها و کاستی‌ها باید به خلق امیدها، نشاط‌ها، اراده‌ها و عزم‌ها منتهی شود

امام‌جمعه موقت تهران بابیان اینکه سرنوشت انقلاب و اسلام در مکان‌ها و مراسم‌هایی مانند مراسم اعتکاف رقم می‌خورد نه در کاخ سفیدها عنوان کرد: یکی از رویدادها پیاده‌روی اربعین است که میلیون‌ها زائر پاک و انقلابی بزرگ‌ترین اجتماع جهان را به پا می‌کنند، این اتفاق ساده‌ای نیست که بعد از هزار و 400 سال با این ابعاد و زوایا شکل می‌گیرد.

وی بابیان اینکه اولیای الهی تمام توجه خودشان را به اصلاح خویش داشتند، عنوان کرد: اصلاح خویش به معنای وظیفه‌شناسی است و اینکه انسان بداند در هرزمانی چه وظیفه و مسؤولیتی دارد؛ بنابراین انسان به هر میزان خویش را اصلاح کند به همان مقدار می‌تواند خود، خانواده و جامعه را اصلاح و نورانی کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در پایان خاطرنشان کرد: خودسازی و اصلاح جامعه باید اولویت اهداف جوانان در چله دوم انقلاب باشد همچنین در این دوره رصد ضعف‌ها و کاستی‌ها باید به خلق امیدها، نشاط‌ها، اراده‌ها و عزم‌ها منتهی شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات