۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
کد خبر: ۶۰۱۴۴۲
آیت الله مکارم شیرازی در آیین تحویل سال در حرم حضرت معصومه:

از تشریفات بزداییم | ملت صبور و مقاوم پایدار و ماندنی است

از تشریفات بزداییم | ملت صبور و مقاوم پایدار و ماندنی است
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در آغاز سال جدید بر لزوم پرهیز از تشریفات و تجملات تاکید کرد ملت صبور و مقاوم، پایدار و ماندنی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در آیین ویژه سال تحویل که با حضور باشکوه اقشار مختلف مردم و زائران و در فضایی آکنده از معنویت در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با تبریک حلول سال 1398 به ملت شریف ایران، ابراز امیدواری کرد که این سال، سالی پر از موفقیت و برکت برای ملت شریف ایران باشد.

وی همچنین تقارن سال نو با ایام خجسته و با برکت میلاد امام علی(ع) را به فال نیک گرفت و با بیان توصیه هایی خطاب به مسؤولان و مردم، تصریح کرد: امیدواریم مسؤولان در سال جدید برای حل مشکلات بیشتر کار کنند، مردم نیز با هم صمیمی تر باشند و هر کس تنها به فکر خودش نباشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که سال نو برنامه نو و تازه می خواهد و باید این برنامه را از قرآن کریم بگیریم، گفت: سوره عصر در چهار ماده «ایمان، عمل صالح، تواصی به حق و تواصی به صبر» رموز موفقیت و سعادت انسان را بیان می کند.

این مرجع تقلید احتکار و اختلاس ها را نشانه تضعیف پایه های ایمان دانست و تصریح کرد: اگر خدا را حاضر و ناظر بر اعمال و رفتارمان بدانیم و این مهم را باور کنیم دست به هر کاری نمی زنیم و شرایط ما غیر از این خواهد بود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر این که هر کار خیری در جامعه مصداق عمل صالح است، تصریح کرد: در آغاز سال جدید با خود عهد ببندیم که در هر روز عمل صالحی انجام دهیم و ان شاءالله این عمل ذخیره یوم المعاد ما خواهد بود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی امر به معروف و نهی از منکر و اصل نظارت را از مصادیق عمل خیر دانست و گفت: ضعف نظارت سبب می شود که سوء استفاده های کلان صورت گیرد.

این مرجع تقلید استقامت و شکیبایی در برابر مشکلات را یک اصل قرآنی و از رموز مهم سعادت و موفقیت انسان دانست و گفت: باید در برابر مشکلات بویژه مشکلات دنیای امروز که زورگویان جهانی به دنبال تحمیل سلطه خود بر دیگران هستند؛ پایداری و مقاومت داشته باشیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: دشمنان می خواهند مجددا به خاورمیانه بازگردند اما این خیالی واهی است؛ دشمنان به دلیل عصبانیت از این شکست ها به دنبال سنگ اندازی و ایجاد مشکل هستند و باید در برابر مشکلات مقاوم بود؛ چراکه ملت شجاع و مقاوم، پایدار و ماندنی است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: بیاییم سال نو را با این دستورالعمل قرآنی آغاز کنیم، از تشریفات بزداییم و به خانواده های نیازمند و محروم برسیم؛ سفرهای خارجی کم شود، پول های کشور را در خارج صرف نکنند، به قدر کافی مراکز تفریحی و زیارتی و گردشگری در کشور وجود دارد.

این مرجع تقلید در پایان به تشریح و تفسیر دعای ویژه تحویل سال«یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ» پرداخت و برای موفقیت و سربلندی نظام اسلامی و ملت ایران بویژه جوانان و حل مشکلات جامعه دعا کرد. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات