۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۰۱۴۵۳

22 فروردین ماه؛ آخرین فرصت نام نویسی پذیرش حوزه های علمیه

22 فروردین ماه؛ آخرین فرصت نام نویسی پذیرش حوزه های علمیه
معاونت آموزش حوزه های علمیه، 22 فروردین ماه 98 را آخرین فرصت نام نویسی پذیرش حوزه اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، متقاضیان ورود به حوزه های علمیه در سال تحصیلی 98 تنها تا 22 فروردین ماه فرصت دارند نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

آن طور که حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد معاون آموزش حوزه اعلام داشته، ظرفیت پذیرش حوزه های علمیه در سال جدید حدود 13 هزار نفر است و کیفی گزینی و بومی گزینی در سال آینده مورد تاکید خواهد بود.

شرایط ثبت نام برای دوره نهم یا سیکل قدیم حداکثر سن 18 سال است و مدت خدمت سربازی نیز به حداکثر سن اضافه می‌ شود؛ برای دوره سفیران هدایت نیز حداقل مدرک دیپلم لازم است.

از جمله امتیازات در نظر گرفته شده برای این دوره از پذیرش حوزه های علمیه حفظ کل قرآن، نهج البلاغه، یک ششم قرآن و همین طور خانواده های ایثارگران و رتبه های برتر کشوری است.

حوزه علمیه از سه مقطع سیکل، دیپلم و دانشگاهی پذیرش طلبه دارد. برای داوطلبان سه نشانی برای دریافت اطلاعات تکمیلی در نظر گرفته شده است، از این رو علاقه مندان می توانند به سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه، مدیریت های استانی حوزه های علمیه و مدارس علمیه مراجعه کنند.

برخورداری از صلاحیت های اجتماعی و تابعیت ایرانی و تبعیت از ولایت فقیه و سلامت جسمانی از جمله شرایط عمومی پذیرش حوزه است.

متقاضیان ورود به حوزه باید مرحله آزمون کتبی، مصاحبه شفاهی و همین طور دوره مقدماتی تابستان یا همان دوره میثاق طلبگی را نیز با موفقیت پشت سربگذارند.

نام نویسی پذیرش حوزه در تعطیلات نوروز هم فعال است

در پی درخواست مدیران حوزه های علمیه استانی و مدارس علمیه کشور و با موافقت کمیسیون سیاست گذاری پذیرش حوزه های علمیه، ثبت نام پذیرش در تعطیلات نوروز نیز فعال است و داوطلبان و متقاضیان بدون هیچ گونه محدودیتی می توانند نسبت به ثبت نام اقدام کنند. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات