۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۶۰۱۴۷۴
امام جمعه موقت كاشان:

توجه به توانایی‌های داخلی از مولفه‌های مهم رونق تولید است

توجه به توانایی‌های داخلی از مولفه‌های مهم رونق تولید است
امام جمعه موقت كاشان گفت: توجه به توانايي هاي داخلي از مؤلفه هاي مهم رونق توليد است كه نيازمند توجه مردم به توليدات داخلي و پرهيز از خريد كالاهاي خارجي است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار امروز در نخستین خطبه نماز جمعه کاشان در سال ۹۸ که در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان برگزار شد، با تسلیت شهادت حضرت زینب (س) یکی از ویژگی‌های این بانوی بزرگ اسلام را مدیرت بحران و منفعل نبودن در برابر دشمن دانست و گفت: متأسفانه امروز برخی در برابر دشمن منفعل هستند.

وی افزود: در دوره‌ای که آمریکا به بهانه انهدام برج‌های دوقلو به افغانستان حمله کرد برخی از نمایندگان منفعل آن دوره با نوشتن نامه به رهبری موضوع سازش با آمریکا را برای جلوگیری از حمله آمریکا به ایران مطرح کردند، اما رهبری در مقابل این درخواست ایستاد.

حجت الاسلام اسلامی تبار با تأکید بر عدم انفعال در برابر دشمن و فعال بودن در برابر دشمن، گفت: همانگونه که حضرت زینب (س) فعال بود و منفعل نبود و به دشمن تک زد ما نیز باید باید با الگواز حضرت زینب (س) در پاسخ به پاتک دشمن و به دشمن تک بزنیم.

وی افزود: اگر حضرت زینب (س) در مقابل دشمن ایستاد و کوتاه نیامد، نه تنها تحقیر نشد بلکه دشمن را نیز تحقیر کرد و این شجاعت حیدری است که یک بانوی اسیر در چنگ دشمن و در کاخ یزید در برابر یزید جانانه ایستاد و او را تحقیر و رسواکرد.

امام جمعه موقت کاشان قدرت و شجاعت حضرت زینب (س) را نشأت گرفته از ایمان و معنویت و توکل به خداوند دانست و اظهار داشت: اگر مسؤولان نیز متدین باشند و موحد باشند و توکل به خدا داشته باشند می‌تواند در مقابل دشمن با اقتدار بایستد.

به گفته وی، مسؤولی که متدین و موحد و توکل به خدا داشته باشد از دشمن نخواهد ترسید و زر و زور تزویر و ریاست و مقام و ثروت او را فریب نخواهد داد.

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه با اشاره به فراز‌هایی از فرمایشات روزگذشته رهبرمعظم انقلاب در آستان مقدس علی ابن موسی الرضا (ع) گفت: اگر جوانان‌ها در دوره دفاع مقدس دشمن را نابود کردند و به شهادت رسیدند امروز ملت ایران از برکات دوران دفاع مقدس استفاده می‌کنند، بنابراین جوان‌های امروز نیز باید از امکانات برای تلاش و پیشرفت کشور استفاده کنند تا نسل آینده از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش دوم فرمایشات رهبر معظم انقلاب خطاب به مسؤولان کشور بود، افزود: اگر مسؤولان کشور به تذکرات رهبری مبنی بر بی اعتمادی به دشمن توجه کرده بودند امروز بی اعتمادی دشمن را برای چندین بار تجربه نمی‌کردند و آزموده را بار دیگر نمی‌آزمودند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: امروز شش سال است کشور معطل آزمودن مجدد دشمن وضرر و زیان و رکود و تورم و گرانی ناشی از اعتماد چندین باره به دشمن را می‌دهیم و تازه بعد از شش سال به این نتیجه رسیده اند اعتماد آن‌ها به دشمن اشتباه بوده است.

حجت الاسلام اسلامی تبار همچنین اروپا را پیرو سیاست‌های آمریکا دانست و اعتماد به اروپا را نیز اشتباه خواند و افزود: سیاست‌های امروز اروپا در قبال کشتار مسلمانان و خروج آمریکا از برجام نشانه عدم بی اعتمادی به اروپا است.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ به عنوان سال ‹‹رونق تولید›› و تأکید بر تحقق فرمایشات رهبری، گفت: توجه به استعداد‌ها وتوانایی‌های داخلی و تولید از مؤلفه‌های مهم رونق تولید است که نیازمند توجه مردم به تولیدات داخلی و پرهیز از خرید کالا‌های خارجی است.

امام جمعه موقت کاشان، تحریم خرید کالا‌های خارجی، افزایش کیفیت کالای ایرانی، عدم واردات کالا‌های خارجی، مبارزه با قاچاق کالا، حل مشکلات بانکی، برخورد با فرصت طلبان و قانون شکنان را از مهمترین مؤلفه‌های تحقق رونق تولید در داخل کشور دانست.

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه از کاشان به عنوان شهر ولایت، دارالشهدا، خانه انقلاب، شهر عالمان دین و دارالمومنین نام برد و از اینکه امروز کاشان با یک هجمه سنگین اخلاقی روبرواست به مسؤولان شهرستان کاشان هشدار دارد ومتذکر شد: مردم کاشان از کشف حجاب در شهر دارالمومنین کاشان ناراضی و شاکی هستند و از مسؤولان شهرستان کاشان انتظار برخورد با آن را دارند.

وی با اشاره به اینکه کشف حجاب ابتدا از دورن خودرو‌ها آغاز شده و امروز به بیرون از خودرو رسیده است، یادآور شد: شهرستانی همچون کاشان که بیش از یکهزار و ۷۰۰ شهید را تقدیم انقلاب و اسلام کرده است نمی‌تواند برخی از معضلات و مشکلات و آسیب‌ها را تحمل کند.

به گفته وی، مسؤولان شهرستان باید با بهره گیری از تمامی امکانات شهرستان، افزایش نیروی انسانی، کمک مردم و بسیج، پدیده‌هایی همچون کشف حجاب، دوچرخه سواری بانوان، کنسرت‌ها و برخی تئاتر‌ها را باید نظارت و کنترل کند.

امام جمعه موقت کاشان همچنین از اجرای مجدد تئاتری در ایام تعطیلات نوروز به شدت انتقاد کرد و گفت: این نوع تئاتر‌ها که در آن با عنوان شادی و خنده سخنانی در قالب جوک و طنز در جمع خانواده‌ها زده شود که برخی خانم‌ها مجبور به ترک محل شوند در شأن شهری مانند کاشان نیست.

وی بر رصد و نظارت برنامه‌های فرهنگی در کاشان از سوی متولیان امور فرهنگی به ویژه اداره فرهنگ و ارشاد کاشان تأکید کرد و افزود: قبل از اینکه برنامه فرهنگی در کاشان اجرا شود باید نظارت شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار در ادامه بر احیای مجدد کمیته ‹‹حجاب و عفاف›› در فرمانداری کاشان تأکید کرد و افزود: این کمیته که سال‌های گذشته به ‹‹ امور بانوان›› فرمانداری تغییر نام داده شده باردیگر احیا شود و پیوسته امورفرهنگی وموضوع عفاف و حجاب را قبل از وقوع و اعتراض مردم، رصد و جلوگیری شود./۱۳۰۷/پ203/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات