۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۶۰۱۴۷۹

انتقاد نماینده آیت الله سیستانی از کوتاهی دستگاه‎های نظارتی در عمل به وظایف

انتقاد نماینده آیت الله سیستانی از کوتاهی دستگاه‎های نظارتی در عمل به وظایف
نماینده آیت الله سیستانی در واکنش به واژگونی کشتی در دجله عراق از کوتاهی دستگاه‎های نظارتی در عمل به وظایفشان انتقاد کرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (علیه السلام) در کربلا معلا برگزار شد، واژگونی کشتی در دجله عراق را به خانواده های کشته شدگان تسلیت گفت و بر ضرورت شناسایی مقصران این حادثه تاکید کرد.

وی با بیان این که مسؤولان نباید فقط به خودشان فکر کنند بلکه باید مصالح دیگران را نیز در نظر بگیرند، افزود: عوامل این حادثه در ابتدا باید از سمت خود استعفا داده و به مسؤولان مربوط جوابگو باشند.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی ادامه داد: این حادثه دردناک نشان دهنده خلل های جدی و بزرگ در نظام اداری دولت عراق است و عدم عمل دستگاه های نظاراتی به وظایف خود دلالت بر وجود فساد در کشور است.

وی بیان کرد: بسیاری از دستگاه های نظارتی به وظایف خود عمل نمی کنند و با اخذ رشوه از مسؤولیت های که بر عهده دارند شانه خالی می کنند که این مساله موجب وقوع حوادث بسیاری در زمینه های گوناگون شده است.

گفتنی است که وزارت کشور عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تاکنون جسد 71 تن ازجانباختگان حادثه غرق شدن یک کشتی در دریای دجله عراق به 71 تن افزایش یافته است.

براساس این بیانیه، کشتی بیش از ظرفیت خود سرنشین داشته است و ظرفیت آن 50 نفر بوده است.

تیم‌های امداد و نجات همچنین 55 تن از جمله 19 کودک را از آب بیرون کشیده‌اند.

مسولان وزارت بهداشت عراق نیز اظهار داشته اند که 30 نفر نیز به پزشکی قانونی موصل انتقال یافته‌اند.

در بیانیه کتبی صادره از سوی دفتر نخست وزیری عراق اعلام گردید : عبدالمهدی حادثه غرق شدن کشتی در رود دجله را از نزدیک دنبال کرده و دستور داده است تا تحقیقات وسیعی در رابطه با علت وقوع حادثه آغاز شود.

در این میان عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق به دلیل جان باختن 85 نفر در اثر غرق شدن یک کشتی در سواحل رود دجله در شهر موصل این کشور 3 روز عزای عمومی اعلام کرد./994/ب901/ف

ارسال نظرات