۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۶۰۱۴۸۲
عضو ارشد حزب الله لبنان:

آمریکا حامی مصالح رژیم صهیونیستی در منطقه است

آمریکا حامی مصالح رژیم صهیونیستی در منطقه است
نائب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان با بیان اینکه آمریکا درپی ایجاد فتنه در منطقه است، اظهار داشت که سران واشنگتن حامی مصالح رژیم صهیونیستی در منطقه هستند.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ علی دعموش نائب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته به سفر مایک پومپئو به این کشور واکنش نشان داد و گفت: پومپئو در حالی به لبنان سفر کرده است که پیش از این در اراضی اشغالی اعلام کرده بود که به طور کامل از رژیم صهیونیستی حمایت می کند.

وی با بیان اینکه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا روز گذشته بلندی های جولان را حق و بخشی از اسرائیل دانسته است، افزود: اولویت اول آمریکا در منطقه حمایت و حفظ امنیت و مصالح رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

نائب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان تصریح کرد: ملت لبنان پس از آنکه آمریکا اعلام کرده که به طور کامل از رژیم صهیونیستی حمایت می کند و بلندی های جولان را بخشی از این رژیم غاصب می داند، چه انتظاری از سران واشنگتن دارند؟ آیا این گونه اقدامات به غیر از این است که با هدف تحریک جبهه مقاومت، ایجاد اختلاف داخلی، افزایش فشار بر لبنان و محدود سازی مرز دریایی این کشور صورت می گیرد؟ آیا انتظار دارید که آمریکا یک واسطه پاک و بی طرف در ترسیم مرزهای دریایی و منطقه اقتصادی مورد مناقشه باشد؟

وی آمریکا را شریک اسرائیل دانست و اظهار داشت: آمریکا در همه جنگ ها از رژیم اشغالگر صهیونیستی حتی علیه لبنان حمایت کرده و واشنگتن هیچ گاه نمی توان بی طرفی صادق در مسائلی که یک طرف ماجرا اسرائیل قرار گرفته است، باشد.

حجت الاسلام دعموش با بیان اینکه آمریکا و اسرائیل در پی سرقت نفت لبنان هستند، گفت: ملت لبنان باید مواضع برابر برای ترسیم حدود مرزی اتخاذ کنند و از سیاست های آمریکا که همان سیاست رژیم صهیونیستی است، پیروی نکنند.

وی ادامه داد: آمریکا پس از آنکه متحمل شکست های مختلف در منطقه شد، اکنون با تغییر مواضع خود درپی ایجاد فتنه و جنگ داخلی است. هر کسی که به فکر مصالح ملی است باید اقدامات آمریکا را محکوم کند و وعده های آنان را باور نکند./994/ب901/ف

ارسال نظرات