۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۶۰۱۵۳۹

غرب و جان انسان‌هایی که برایش ذره‌ای ارزش ندارد

غرب و جان انسان‌هایی که برایش ذره‌ای ارزش ندارد
کشتار مسلمانان نیوزیلندی بار دیگر ثابت کرد که ادعا‌های حقوق بشری از سوی غربی‌ها و نوکرانشان تنها برای فریفن مسلمانان و جا زدن دروغین غرب به عنوان بهشت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیات «و َلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ وَ حَمَلْنَاهُمْ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّیِّبَاتِ وَ فَضَّلْنَاهُمْ عَلَى کَثِیرٍ مِمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِیلًا» و «مَنْ قَتَلَ نَفْسَا بِغَیرِ نَفْسٍ أو فَسادٍ فِی الأَرضِ فَکانَّما قَتَلَ النَّاسَ جمیعاً وَ مَنْ أَحْیا‌ها فَکأَنَّما اَحیا النَّاسَ جمیعاً» برای بزرگداشت و تکریم انسانی است که همه مخلوقات به اذن خداوند، تحت تصرفش هستند؛ اما اینکه انسان چنین تکریم و بزرگواری را ارج نهاده است یا خیر در سیر تاریخ بشریت هویدا و آشکار پس زده است.

کشتار میلیون‌ها انسان در طول تاریخ بهترین گواه بر تنزل مقام انسانی از ملکوتی به خاکی است که در این میان جهل عوام و غرض ورزی‌های صاحبان قدرت و جاه و مقام بیشترین محرک سرازیر شدن خون خلیفه الله است.

در هم تنیده شدن خون مسلمانان با خاک

شاید بتوان گفت که خون مسلمانان در برهه‌های مختلف زمانی بیشتر با خاک در هم تنیده شده است؛ از نزاع فی ما بین مسلمانان گرفته تا جنگ‌های صلیبی و در این صد سال اخیر که دست استعمار و نوکران منافق مغضوب اسلام بیشتر و بیشتر به خون مسلمان رنگین شده است.

جهان اسلام به تازگی از شر سر بریدن‌ها و اعدام‌های داعش خلاص شده بود که جنایت نژادپرست ۲۸ ساله نیوزیلندی بار دیگر مسلمانان را زنده کرد؛ اکنون مسلمانان یکصدا فریاد «این المفر» سر می‌دهند از خود می‌پرسند که در بلادمان و پشت مرزهایمان، دواعش وحشی مترصد فرصتی برای سر بریدن‌ها هستند و از سوی دیگر در امید کوچ به غرب و بهره مندی از یک زندگی سعادتمندگونه نیز باید نفس هایمان را در سینه نگه داریم که مبادا با رگبار و مسلسل به دنبال مان بیایند.

دست‌های خونین حاکمان مزدور اسلامی در قتل مسلمانان نیوزیلندی

به راستی چه شد یک مسلمان باید زندگی در بلاد غرب که هیچ سنخیتی با آداب و رسوم و فرهنگ و عقایدش ندارد را بپذیرد و هزاران کیلومتر و خطرات بسیار را به جان بخرد تا از حداقل‌های یک زندگی بهره‌مند شود؟ مگر نه این است که بی عرضگی، بی مدیریتی، نالایقی، دست نشاندگی و کوته فکری حاکمان اسلامی در رقم زدن جنایت نیوزیلند دخیل است؟ مگر نه این است که مسلمانان از دست ظلم و ستم‌های حاکمانشان به ستوه آمده و جلای وطن کردند؟ مگر نه این است که سالیانه هزاران مسلمان به امید زندگی بهتر و کسب عزت و احترام به سوی غرب سرازیر می‌شوند و همچون موش در اردوگاه‌های پناهندگان اسکان داده می‌شوند؟ مقصر کیست استکبار یا بی عرضگی حکام بلاد اسلام؟

حرف درباره بی عرضگی حکام اسلام در رقم زدن چنین جنایت هولناکی که نه تنها مسلمانان بلکه جهان را در بهت و عزا فرو برد، بسیار است؛ حاکمان اسلامی بجای محکومیت حادثه تروریستی نیوزیلند بهتر است نقاب زنانه‌ای بصورت انداخته و لام تا کام سخن نگویند؛ چرا که تروریست غربی جواب شان را داد آن زمانی که گفت نیوزیلند جای مسلمانان نیست و مسلمان‌ها به بلادشان بازگردند.

بهرحال موضوع مورد بحث ما نه بی عرضگی حکام اسلامی بلکه حادثه تروریستی نیوزیلندی است که رسانه‌ها و سردمداران خارجی نه تنها آن را تروریستی نخواندند بلکه جسته و گریخته شرح آن پرداخته و خود اکنون در دامی گرفتار شدند که پیش از آن برای مسلمانان پهن کرده بودند.

از آنجا که استکبار واژه «تروریسم» را با مسلمانان عجین کرده اند قطعا نباید انتظار داشت که رسانه‌های غربی کشتار ۵۰ مسلمان به دست برینتون تارانت را یک عملیات تروریستی بدانند از سوی دیگر در غرب به دلیل مجاز بودن حمل سلاح بیشتر اوقات شاهد کشتار‌های جمعی هستیم؛ از این رو چنین جنایتی برای رسانه‌های غرب تازگی ندارد تازه اگر در حق مسلمانان صورت گیرد که دیگر چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

گلایه از رسانه‌های داخلی و سلبریتی‌های وطنی

گلایه‌ای متوجه رسانه‌های غربی نیست، اما گلایه را باید نسبت به رسانه‌های داخلی و سلبریتی‌های وطنی داشت که نسبت به چنین مسأله‌ای بی توجه بودند؛ جنایتی که اگر از سوی رسانه هایمان مورد توجه قرار می‌گرفت به ضرس قاطع می‌توانست ابزاری باشد برای آنانی که چشم بسته غرب را قبله گاه آرزو‌ها و خواسته‌های خود می‌دانند.

همانطور که در آغاز یادداشت اشاره شد، خداوند برای جان انسان‌ها ارزش بسیاری قائل و در آموزه‌های اسلامی قتل انسان به عنوان گناه نابخشودنی ذکر شده است؛ به همین خاطر مسلمانان از خون و کشتار دوری کرده و هرگونه خونریزی را محکوم می‌کنند؛ از سوی دیگر در بلاد اسلامی قوانین عدم حمل سلاح به شدت اجرا و اعمال می‌گردد و با دارندگان سلاح‌های غیر مجاز برخورد‌های شدیدی می‌شود و اگر جنایتی منجر به قتل رخ دهد، تاوانش اعدام است.

در کشور‌های اسلامی به ندرت کشتار‌های جمعی رخ می‌دهد و سال‌های اخیر اگر شاهد جنایت‌های دواعش هستیم قطعا در نتیجه حمایت استکبار و غرب صورت می‌گیرد و نشان از آن دارد که جان اشرف مخلوقات برایش پشیزی ارزش ندارد.

امنیت جانی آرزوی گم شده در غرب

هر قدر که در جهان اسلام نسبت به حمل سلاح سختگیری می‌شود متأسفانه در غرب چنین رویه‌ای نبوده و فروشگاه‌های فروش سلاح شبانه روز در حال ارائه سرویس به مشتریان است؛ از این رو مراجعه کننده با داشتن پارامتر‌های معین شده هر سلاحی را که بخواهد، تهیه می‌کند و با توجه به قانون آزاد بودن حمل سلاح تبعات خود را داشته و جنایت‌هایی را رقم می‌زند.

کشتار دانش آموزان و دانشجویان در آمریکا، کشتار ۷۷ نفر در نروژ و اخیرا قتل ۵۵ مسلمان در نیوزیلند همگی در نتیجه حمل سلاح آزادانه صورت گرفته است. امروزه در غرب علی رغم آسایش اقتصادی و وجود تفریحات متعدد، اما امنیت حلقه گمشده‌ای است که غربی‌ها آرزوی آن را دارند؛ امنیتی که در ایران اسلامی علی رغم وجود دواعش در کشور‌های همسایه حاصل شده و مرد و زن ایرانی از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق بدون هیچگونه واهمه و ترسی به مسافرت و گشت و گذار می‌پردازد.

حادثه تروریستی نیوزیلند بار دیگر زنگ خطر را برای غرب به صدا درآورد تا به خود آید و قبول کند که علی رغم پیشرفت‌های حاصله کماکان از نبود امنیت و نژادپرستی رنج می‌برد، از سوی دیگر مسلمانان باید بدانند که غرب مدینه فاضله و قبله گاه همه خواسته‌ها نیست، در همین بلاد اسلامی می‌توانند به خواسته هایشان دست یابند.

بازی‌های رایانه‌ای و ترویج اسلام ستیزی و قتل مسلمانان

مسأله دیگری که در جنایت تروریستی نیوزیلند مشاهده می‌شود فیلمبرداری قاتل از صحنه جرم است که دقیقا برگرفته شده از بازی‌های کامپیوتری است، جنایتی که در آن قاتل بدون هیچ ترس و واهمه‌ای به قتل نمازگزاران می‌پردازد، چنین تصاویری در بازی‌های رایانه‌ای به وفور یافت می‌شود؛ صحنه‌ای که در آن قاتل بیشتریت لذت را از کشتن انسان‌ها می‌برد.

به واقع بازی‌های رایانه‌ای یکی از عوامل گسترش خشونت در جهان شمرده می‌شوند، خشونتی که بذر آن از کودکی کاشته و در جوانی و بزرگسالی به ثمر می‌نشیند. چنین هشداری باید مورد توجه خانواده‌ها قرار گیرد و نظارت بیشتری بر این بازی‌ها صورت پذیرد.

به هرحال کشتار گروهی از نمازگزاران نیوزیلندی از سوی همه جهانیان محکوم است و در این میان جان انسان‌ها به ویژه مسلمانان ظاهراً کم ارزش‌ترین کالای حاضر است. /۹۴۵۶/
حاتم شرفی، فعال رسانه
حاتم شرفی
ارسال نظرات