۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۶۰۱۵۵۲
امیرآبادی فراهانی در گفت‌وگو با رسا:

مجلس عملکرد دولت و مسؤولان اجرایی در مواجهه با بحران ها را بررسی می کند

مجلس عملکرد دولت و مسؤولان اجرایی در مواجهه با بحران ها را بررسی می کند
عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی تفاوتی برخی مسؤولان در جریان حادثه سیل تأکید کرد که مجلس عمکرد دولت در این زمینه را بررسی می کند.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره نحوه خدمت رسانی دولت و مسؤولان مربوطه در سیل اخیر کشور، اظهار داشت: مسؤولان دولتی احتمال وقوع سیل و خطر‌های پس از آن در کشور را جدی نگرفته بودند.

امیرآبادی فراهانی تصریح کرد: در موضوع سیل استان گلستان شاهد نوعی بی تفاوتی و یا عدم پیش‌بینی صحیح اتفاقات از سوی دولت بودیم.

وی افزود: پس از فراگیر شدن سیل در نقاط مختلف کشور و خسارات به وجود آمده شاهد بودیم که دولت تلاش کرده با تمام امکانات موجود وارد عمل شود و مشکلات را برطرف کند.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی اسلامی با تمجید از حضور نیرو‌های مسلح در مناطق سیل زده بیان داشت: شاهد بودیم که پس از فرمان رهبر انقلاب، نیرو‌های مسلح با تمام خود وارد مناطق آسیب دیده شدند و به کمک مردم رفتند. البته به طور معمول نیرو‌های سپاه و بسیج در موارد مختلف در سطح استان‌های کشور ظرفیت خود را فعال می‌کنند و پیش از ابلاغ هرگونه دستوری به کمک مردم می‌روند.

آماده مواجهه با سیل احتمالی در قم هستیم

نماینده مردم قم در پارلمان تاکید کرد: موضوع سیل و خطرات احتمالی تنها معطوف به چند استان شمالی کشور نیست و احتمال وقوع حادثه در سراسر کشور وجود دارد، به همین علت در استان قم نیز تلاش می‌کنیم با اتخاذ تدابیر لازم مانع از ایجاد  خسارات احتمالی شویم.

وی یادآور شد: در فروردین ماه سال ۸۸ با ورود سیل به رودخانه قم مشکلات زیادی برای این استان ایجاد شد و ما در تلاش هستیم با استفاده از تجربه گذشته از وقوع خسارات احتمالی جلوگیری کنیم.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وکلای ملت در حوزه‌های مختلف انتخابیه، بیان داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با حضور در مناطق مختلف کشور به روند خدمت‎‌رسانی دولتی‌ها به مردم نظارت می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا پس از اتمام تعطیلات نوروزی، نمایندگان مجلس نحوه عملکرد دولت در مواجهه با بحران را مدنظر قرار خواهند داد، بیان داشت: کمیسیون‌های «عمران» و «امور داخلی کشور» که وظیفه پیگیری بحران‌های مختلف را دارند قطعا فعالیت‌های صورت گرفته و امدادرسانی‌های انجام شده را مورد رصد قرار خواهند داد و گزارشی را نیز در این خصوص به هیأت رییسه مجلس تقدیم خواهند کرد.

وی تاکید کرد: اگر قصوری از سوی دولت صورت گرفته باشد، مجلس آن را پیگیری خواهد کرد؛ هرچند در کنار مجلس، قوه قضائیه نیز با دریافت گزارش سازمان بازرسی کل کشور به موضوع صدمات جانی و همچنین حیف و میل شدن احتمالی بیت المال ورود خواهد کرد.

امیرآبادی فراهانی در پایان گفت: منتظر دریافت گزارشات نمایندگان ملت از سراسر کشور خواهیم بود و پس از تعطیلات نوروزی مجلس با بررسی گزارش کمیسیون‌های تخصصی به بررسی نحوه مدیریت بحران از سوی دولت خواهیم پرداخت. /۸۵۶/ت300/ق

ارسال نظرات