۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۰۱۵۶۳
قاضی‌پور در گفت‌وگو با رسا تأکید کرد؛

لزوم تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی عوامل سیل اخیر | با مقصران برخورد شود

لزوم تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی عوامل سیل اخیر | با مقصران برخورد شود
نماینده مردم ارومیه در مجلس با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی علل وقوع سیل گفت: باید مشخص شود چه عواملی سبب وقوع سیل با این حجم شد.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره علل وقوع سیل در مناطق مختلف کشور و نحوه عملکرد نیرو‌های امدادی گفت: اولین گروهی که در سیل اخیر گلستان خدمت رسانی به مردم را آغاز کرد، نیرو‌های مسلح بود.

وی ادامه داد: نیرو‌های سپاه و بسیج، پرسنل ارتش و نیروی انتظامی از لحظات آغازین شروع بحران در استان گلستان همپای جهادگران هلال احمر به مردم خدمت رسانی کردند.

قاضی‌پور با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته حقیقت یاب در موضوع سیل گلستان بیان داشت: باید مشخص شود چه عواملی باعث شد که سیل با این حجم در استان گلستان رخ دهد. وجود یک خط آهن فاقد پل که با طرح غیرکارشناسی وزارت راه تاسیس شده است یکی از عوامل سیل اخیر است و باید مسؤولان در این خصوص پاسخگو باشند.

نماینده مردم ارومیه با اشاره به ضرر مالی مردم و اصناف در سیل اخیر بیان داشت: بی تدبیری مسؤولان باعث شده که امروز بسیاری از اصناف، کشاورزان و دامداران گلستانی با ضرر مواجه شوند.

وی تاکید کرد: بارش باران یک نعمت سرشار الهی است که باید از آن استفاده کرد، اما شاهد هستیم همین بارش باران در کشور ما ایجاد بحران می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع پارلمان با تاکید بر لزوم برخورد با مقصران حادثه سیل اخیر در گلستان و سایر شهر‌های کشور بیان داشت: از آقای جهانگیری انتظار داریم همانطور که یک استاندار را عزل کرد، با معرفی سایر مقصران حوادث اخیر به سازمان بازرسی کل کشور، مقدمات برخورد قاطع با خاطیان را فراهم کند.

قاضی پور در پایان و پاسخ به این پرسش که وکلای ملت چه برنامه‌ای برای برخورد با خاطیان حوادث اخیر دارند، اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از تعطیلات تصمیم دارند با یک تحقیق و تفحص گسترده از سیل گلستان و سایر حوادث نوروزی، این اتفاقات را از ابعاد مختلف بررسی و نتیجه را نیز جهت برخورد با مقصران به قوه قضائیه ارسال کنند. /۸۵۶/ت302/ق

ارسال نظرات