۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۰۱۵۶۵
در قالب اردوی جهادی؛

حوزویان خراسان شمالی به یاری سیل‌زدگان رفتند

حوزویان خراسان شمالی به یاری سیل‌زدگان رفتند
مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: طلاب و روحانیان این استان در قالب اردوی جهادی برای کمک به سیل‌زدگان راز و جرگلان به این منطقه اعزام شدند.

حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان، مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری اردوی جهادی طلاب و حوزویان استان در مناطق سیل‌زده شهرستان مرزی و سنی نشین راز و جرگلان خبر داد و افزود: در قالب این اردوی جهادی بیش از 20 نفر از طلاب و روحانیان خراسان شمالی به یاری سیل‌زدگان رفتند.

وی با یادآوری اینکه در اواخر هفته گذشته اهالی ترکمن و اهل سنت شهرستان راز و جرگلان دچار سیل ویرانگری شدند، افزود: طلاب و حوزویان خراسان شمالی در لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر خدمات‌رسانی و کمک به سیل‌زدگان به این منطقه اعزام شده و افزون بر ارائه کمک‌های غذایی و دلداری دادن مردم، در سایر زمینه‌ها هم به یاری مردم شتافتند.

حجت‌الاسلام مهرپویان با اشاره به توزیع 50 بسته غذایی شامل جیره خشک در شش روستای بخش جرگلان در بین خانوارهای آسیب‌دیده از سوی حوزویان استان، گفت: افزون بر این تعداد زیادی پتو و پلاستیک به‌منظور پوشاندن سقف منازل خانواده‌های آسیب‌دیده در سیل در این مناطق از سوی روحانیان خراسان شمالی توزیع شد.

وی اظهار کرد: روحانیان خراسان شمالی با حضور در مناطق سیل‌زده اقدام به شناسایی نیازها و کمبودها کرده و سپس با استفاده از مجالس و محافل مذهبی اقدام به جمع‌آوری و هدایت کمک‌های مردمی به نفع سیل‌زدگان می‌کنند.

حجت‌الاسلام مهرپویان که مسؤول نمایندگی معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم در خراسان شمالی هم هست، افزود: رسول گرامی اسلام می‌فرماید: «مَنْ اَصْبَحَ و لم یَهْتَمُّ بِاُمورِ الْمُسْلِمینَ فَلَیْسَ مِنْهُمْ وَ مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادی یا لِلْمُسْلِمینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ» و تأکید می‌کنند هر کس صبح کند و به امور مسلمانان همت نورزد، از آنان نیست و هر کس فریاد کمک خواهی کسی را بشنود و به کمکش نشتابد، مسلمان نیست؛ ازاین‌رو در چنین شرایطی همه وظیفه داریم به یاری برادران و خواهران خود بشتابیم.

گفتنی است، در نخستین روزهای امسال و هم‌زمان با سیل در شهرهای استان گلستان، شهرستان‌های راز و جرگلان و مانه و سملقان در خراسان شمالی هم گرفتار سیل شدند، در این سیل افزون بر جان باختن دو تن از هم استانی‌ها، میلیاردها تومان خسارت به تأسیسات زیربنایی و بخش کشاورزی استان وارد شد./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات