۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۶۰۱۵۸۲
حجت الاسلام پژمانفر در گفت وگو با رسا:

نباید از قصور و کوتاهی برخی مسؤولان در زمینه مدیریت بحران به آسانی بگذریم

نباید از قصور و کوتاهی برخی مسؤولان در زمینه مدیریت بحران به آسانی بگذریم
نماینده مجلس با تأکید بر لزوم نظارت جدی بر عملکرد مسؤولان در زمینه مدیریت بحران گفت: از قصورات مسؤولان اجرایی در زمینه مدیریت بحران نباید به آسانی بگذریم.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با تأکید بر لزوم تدبیر به موقع مسؤولان برای مقابله زودهنگام با بلایای طبیعی گفت: مسؤولان باید تدابیری بیندیشند که در هنگام وقوع بلایای طبیعی کمترین آسیب به مردم وارد شود.

وی ادامه داد: متأسفانه یکی از اشکالات در زمینه مدیریت بحران در کشور این است که دستگاهی وجود ندارد که با کسانی که در زمینه مدیریت بحران کوتاهی و یا قصور مرتکب می شوند، برخورد قاطع کرده و آن ها را بازخواست کند.

حجت الاسلام پژمانفر خاطرنشان کرد: امروز مشاهده می کنیم که برخی دستگاه ها که وظیفه شان پیشگیری از آسیب های احتمالی ناشی از بلایای طبیعی بوده است، اما به هیچکدام از وظایفشان عمل نکرده اند؛ به عنوان مثال برخی دستگاه ها وظیفه لایروبی رودخانه ها را بر عهده داشته اند، اما به این وظیفه خود عمل نکرده اند و ما امروز شاهد آن هستیم که سیل به وجود آمده و بستر رودخانه تحمل آن را ندارد، از همین جهت سیل از مسیر رودخانه به اطراف منتقل شده و آسیب های بسیاری به وجود آورده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی و امیدواری از برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان در امور اجرایی مدیریت بحران کشور تأکید کرد: امروز اراده جدی از سوی ریاست جدید قوه قضاییه در زمینه برخورد با متخلفان شکل گرفته است، بنابراین مسؤولان قضایی باید این برخورد را جدی بگیرند و با کسانی که از وظایف خود کوتاهی کرده اند به صورت جدی برخورد کنند.

وی با ابراز تأسف و همدردی با جانباختگان و آسیب دیدگان حادثه سیل در شیراز و سایر استان های کشور تصریح کرد: دستگاه قضایی باید به صورت جدی به این مسأله ورود کرده و اگر دستگاه های مختلف اعم از شهرداری شیراز و غیر آن در زمینه لایروبی رودخانه قصور داشته اند به صورت جدی با آن ها برخورد کند.

حجت الاسلام پژمانفر با تأکید بر اینکه از قصورات مسؤولان اجرایی در زمینه مدیریت بحران نباید به آسانی بگذریم، بر ضرورت پاسخگو بودن مسؤولانی که در وظایف خود کوتاهی کرده اند، تأکید و عنوان کرد: مسؤولان اجرایی کشور باید با توجه به شرایط اقلیمی کشور برای هر منطقه تدابیری بیندیشند که در هنگام وقوع بلایای طبیعی شاهد کمترین خسارت باشیم./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات