۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۶۰۱۵۸۴
کوهکن در گفت وگو با رسا:

دولت برای مدیریت بحران هماهنگ باشد | مجلس نسبت به قصورات بی تفاوت نخواهدبود

دولت برای مدیریت بحران هماهنگ باشد | مجلس نسبت به قصورات بی تفاوت نخواهدبود
نماینده مجلس با بیان اینکه صرف استقرار یک یا چند مسؤول در مناطق سیل زده کافی نیست، تأکید کرد که مجلس نسبت به کوتاهی ها و قصورات بی تفاوت نخواهد بود.

محسن کوهکن عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، ضمن تقدیر از فعالیت های سپاه پاسداران، بسیج، نیروهای حزب اللهی و مردمی در رسیدگی به امور سیل زدگان گفت: از ابتدای انقلاب شاهد بوده ایم که هرکجا مشکلی برای جامعه ایجاد شده است، نیروهای انقلابی در صحنه حاضر بوده و به مردم خدمت کرده اند که باید در مقابل این عملکرد جهادی از آن ها تقدیر و تشکر کرد.

وی با انتقاد از عملکرد دولتمردان در زمینه مدیریت بحران در کشور اظهار کرد: امروز مشاهده می کنیم که متأسفانه روحیه فداکاری، ایثار و وقت گذاری برای حل مشکلات در دولت کنونی نسبت به دولت های قبل به شدت افول کرده است.

کوهکن خاطرنشان کرد: امروز به وضوح می بینیم که روحیه تهاجمی و حالت قدرتمندانه برای حل مشکلات مردم در دولتمردان و مدیران دولتی وجود ندارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه هواشناسی داشته ایم، احتمال وقوع سیل در بسترهای مختلف به طور قطعی هشدار داده شده بود، بنابراین مسؤولان نباید به یک پیامک مبنی بر عدم تردد در بسترهای وقوع سیل بسنده می کردند.

وی تأکید کرد: معمولاً در هر کجای جهان احتمال وقوع بلایای طبیعی داده شود، مسؤولان ذی ربط هشدار می دهند و اگر کسی بدان توجه نداشته باشد، با آن شخص برخورد قاطع صورت می گیرد، بنابراین مسؤولان قضایی نیز باید با برخوردهای قاطع، کم تحرکی برخی مسؤولان را مورد بازخواست قرار دهند.

کوهکن با بیان اینکه صرف استقرار یک یا چند مسؤول کشوری در مناطق سیل زده کافی نیست، افزود: امروز باید همه مسؤولان و نیروهای امدادی و مردمی به صورت جمعی دست در دست یکدیگر داده و برای حل مشکل مردم اقدام کنند؛ متأسفانه ما از سوی دولت هماهنگی و تعهد جمعی که برآیند آن کاهش خسارات و آسیب های ناشی از وقوع بلایای طبیعی باشد را مشاهده نمی کنیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی نمی تواند نسبت به قصورات و کوتاهی های مسؤولان اجرایی کشور بی تفاوت باشد، گفت: امروز خوشبختانه با ریاست جدید قوه قضاییه شاهد هستیم که دستگاه های قضایی به صورت کاملاً قاطع به این زمینه ها ورود پیدا کرده و با افرادی که در حوزه مسؤولیت خود کوتاهی کنند، برخورد می کنند./841/ت302/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات