۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۶۰۱۶۱۳
مسؤول امور فرهنگی آستان قدس رضوی در استان گلستان خبر داد؛

توزیع ۲ هزار بسته ارزاق و کالا‌های بهداشتی درمانی میان سیل زدگان

توزیع ۲ هزار بسته ارزاق و کالا‌های بهداشتی درمانی میان سیل زدگان
فرشیدنیا گفت: تاکنون بیش از ۲۰۰۰ بسته امدادرسانی شامل ارزاق، وسایل مراقبت از کودکان، کالا‌های بهداشتی و وسایل گرمایشی به صورت روزانه میان هموطنان سیل زده توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حبیب فرشیدنیا، مسئول امور فرهنگی آستان قدس رضوی در استان گلستان با بیان این که شدیدترین خسارات ناشی از سیل در شهرستان های گنبدکاووس، آق قلا و روستاهای تابع آن ها روی داده است، اظهارداشت: بنا به اظهارنظرهای کارشناسی، سیل به سمت دریای خزر پیشروی میکند ولذا اهالی شهرستان گمیشان باید منتظر ورود آب های جاری به شهر خود باشند.

وی افزود: درحالی که ارتفاع آب در برخی نقاط به بیش از 3 متر می رسد، نگرانی های عمده ای وجود دارد زیرا هواشناسی از ورود توده پرفشار به جو استان گلستان خبر داده و پیش بینی می شود که بارندگی های اصلی از امشب آغاز شود.

مسئول امور فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان این که سیل به جاده های مواصلاتی آسیب مهلکی وارد کرده است، خاطرنشان کرد: تمامی مسیرهای منتهی به گنبدکاووس، آق قلا و اکثر محورهای شهرستان گرگان به کلی بسته شده اند و آسیبی که سیل به جاده ها وارد کرده است باعث شده تا روند امدادرسانی بیش از پیش کند شود.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقداماتی که تابحال انجام شده احداث چند پُل توسط سپاه پاسداران برای تسهیل عبور و مرور کامیون های امداد و سایر وسایل نقلیه زمینی بوده است که درنتیجه آن، مقدمات اسکان حدود 700 خانوار در فضای نمایشگاه بین المللی محمدآباد فراهم گردید.

فرشیدنیا تصریح کرد: به همت دفتر نمایندگی آستان قدس در استان، تاکنون بیش از 2 هزار بسته امدادرسانی شامل ارزاق، وسایل مراقبت از کودکان، کالاهای بهداشتی و وسایل گرمایشی بصورت روزانه میان هموطنان سیل زده توزیع شده و بالغ بر 100 خادمیار فقط در شهرستان آق قلا ارائه خدمت می نمایند.

وی ابراز تأکید کرد: مضجع نورانی امامزاده عبدالله در گرگان، 2 مدرسه در گنبدکاووس و یک فاطمیه در آق قلا به دفاتر مرکزی امدادرسانی تبدیل شده اند و همچنین 30 پزشک و روانپزشک درقالب خادمیاران سلامت آستان قدس رضوی در این مراکز مستقر شده و خدمات درمانی مقتضی را به حادثه دیدگان ارائه می نمایند./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات