۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۶۰۱۶۴۹
رییس جمهور در جمع مردم روستای چن‌سبلی شهرستان آق‌قلا:

دولت به عنوان خادم مردم با تمام توان در کنار مردم مناطق سیل زده است

دولت به عنوان خادم مردم با تمام توان در کنار مردم مناطق سیل زده است
رئیس جمهور تصریح کرد: ملت ایران در غم و رنج مردم مناطق آسیب‌دیده از سیل شریک هستند و امروز همه به فکر گلستان و شهرها و روستاهایی هستند که روزهای سختی را گذرانده‌اند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم این روستا گفت: می دانیم سیل و مشکلات همیشه سخت بوده و در روزهای اول سال و عید سخت‌تر است. مردم این منطقه خود را برای دید و بازدید از روستاهای اطراف و اقوام‌ آماده کرده بودند که با این مشکلات مواجه شدند؛ اما نباید آن را به فال بد تلقی کنند.

رییس جمهور اظهارداشت: درست است که شما در غم و رنج و مشکلات بودید و هستید، اما اصل باران خداوند نعمت برای همگان است ولو اینکه برای عده‌ای از مردم سختی و مشکلاتی را ایجاد کرده است؛ خداوند این را جبران خواهد کرد.

روحانی تاکید کرد: دولت به عنوان خادم و نماینده مردم وظیفه خود می‌داند که با تمام توان در کنار شما باشد و به شما قول می‌دهم همه روستاها و جاهایی که در استان گلستان رنج و خسارت دیدند را به حول و قوه الهی و با کمک مردم، درست خواهیم کرد.

رییس جمهور ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسئول است همه خانه‌هایی که آسیب دیده و خانه‌هایی که نمی‌شود در آن زندگی کرد را تخریب کرده و خانه‌ها از نو برای مردم بسازد.

روحانی تصریح کرد: در این زمینه علیرغم اینکه برای ما سال سختی از نظر بودجه و مشکلات است، اما در عین حال از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

رییس جمهور با بیان اینکه در جلسه هیأت دولت برای جبران خسارت خانه ها و زندگی‌ مردم، دام و کشاورزی و صنعت و مغازه‌‌های آنان تصمیم گیری کرده و بودجه‌ای را مقرر کردیم، گفت: همه اینها را در حد توان و امکان خودمان جبران خواهیم کرد و امروز در دولت گفتم همه تلاش ما باید این باشد که ان شاء الله در بهار و تابستان،  این مشکلات رفع شود.

روحانی با اشاره به اینکه روزی همه بندگان و کلید تمام آسمان و زمین دست خداوند بزرگ است، اظهار داشت: ما به عنوان بنده خدا، برادر کوچک و یار شما، همه توان‌مان را بکار خواهیم گرفت؛ هیچ ساعتی برای ما ساعت راحتی نخواهد بود، مگر اینکه شما مردم، رنج و مشکل‌ و غم‌تان برطرف شود.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: مشکل اصلی در این منطقه  به رودخانه‌ای برمی‌گردد که به آن رسیدگی نشده است؛ اگر به این رودخانه رسیدگی و لایروبی می‌شد و رسوب نداشت، تمامی این آب به دریا منتقل می‌شد.

روحانی با بیان اینکه مصب دریا و مسیر رودخانه دچار مشکل است و رفع این مشکل وظیفه دولت است، اظهار داشت: با همه توان‌مان این کار را دنبال خواهیم کرد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه در این دولت در چند سال گذشته در قسمت‌هایی زهکشی البته نه برای مقابله با سیل بلکه با هدفی دیگر انجام گرفت و در این حادثه بسیار کمک کرد، خاطرنشان کرد: دولت این اقدام را امسال با شدت و قدرت بیشتری ادامه خواهد داد.

روحانی افزود: زهکشی باعث می‌شود هم زمین‌ها برکت پیدا کرده و محصولات افزایش پیدا کند و هم اینکه اگر سیلی بیاید آب به دریا منتقل شود.

رییس جمهور با اشاره به اینکه ممکن است در این منطقه نیاز باشد سد دیگری ایجاد کنیم که روند آن را تسریع خواهیم کرد، گفت: این حادثه درست است که غم و رنج زیادی برای مردم ایجاد کرد، اما می‌تواند یک درسی برای همه باشد که از امروز به فکر این باشیم که مشکلات را حل کنیم.

روحانی خاطرنشان کرد: ممکن است این سیل 5 الی 10 سال دیگر بیاید اما اگر رودخانه آماده‌ای داشته باشیم که کشش آب را داشته باشد، هیچ وقت مشکل نخواهیم داشت.

رییس جمهور با تقدیر از تلاش‌های وزیر کشور، مسوولان استان، سپاه و ارتش و همه نیروهایی که به کمک و امداد مردم آمدند، گفت: مطمئن باشید که این یاری و کمک را با همدلی مردم ایران، دولت و نیروهای مسلح ادامه خواهیم داد.

محمد قمین
ارسال نظرات