۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۶۰۱۶۵۹
رییس کل دادگستری خراسان شمالی خبر داد؛

راه‌اندازی شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های سیل در دادگستری خراسان شمالی

راه‌اندازی شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های سیل در دادگستری خراسان شمالی
رییس کل دادگستری خراسان شمالی از راه‌اندازی شعب ویژه به‌منظور رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با بحران سیل در محاکم قضایی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اسدالله جعفری، رییس کل دادگستری خراسان شمالی، چهارشنبه‌شب در نشست مدیریت بحران استان، با اشاره به پخش برخی شایعات در فضای مجازی در رابطه با بحران سیل اخیر، اظهار کرد: پخش این شایعات سبب متشنج شدن فضا و افکار عمومی می‌شود؛ ازاین‌رو دادگستری استان برنامه ویژه‌ای برای مبارزه با این شایعات و برخورد با عاملان آن‌ها دارد.

وی افزود: با افرادی که در بحران سیل اخیر اقدام به پخش اخبار و مسائل نادرست در فضای مجازی کرده و از این طریق یأس و ناامیدی را گسترش می‌دهند به هیچ عنوان تعارف نداشته و برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام جعفری اضافه کرد: در این شرایط باید کوشش کنیم مردم از اضطراب و نگرانی بیش از حد به دور باشند؛ به همین دلیل دستگاه قضایی با آن دسته از افرادی که اقدام به تخریب، توهین، افترا، تشویش اذهان عمومی و سایر جرائم مشابه می‌کنند به‌شدت برخورد می‌کند.

قاضی‌القضات خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی شعب ویژه رسیدگی به شکایات مرتبط با بحران سیل اخیر در دادگستری استان خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود بعد از فروکش کردن سیل، افراد زیادی شکایات متعددی را در رابطه با خسارات این بحران در دستگاه قضایی استان مطرح کنند؛ ازاین‌رو شعبه‌های ویژه‌ای برای رسیدگی به پرونده‌های بحران سیل در محاکم قضایی استان راه‌اندازی می‌شود.

دادستان مرکز استان خراسان شمالی هم در این نشست از برخورد با شایعه‌پراکنان در فضای مجازی خبر داد و گفت: حفاظت و حراست از آرامش مردم در شرایط بحرانی اهمیت بیشتری دارد؛ اما در روزهای اخیر برخی با پخش شایعات مختلف و وارونه نشان دادن اوضاع در شبکه‌ها و فضاهای مجازی به دنبال ناامید کردن مردم و تشویش اذهان عمومی هستند که با این دسته از افراد برخورد قانونی و مقتضی صورت می‌گیرد.

مسلم محمدیاران تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم برخی افراد با شایعه‌پراکنی و مسموم کردن فضای مجازی، خدمات و زحمات نیروها و دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در بحران سیل اخیر را به حاشیه برانند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات