۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۰۱۶۶۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد؛

اعزام گروه‌های جهادی روحانیان، مداحان و تشکل‌های قرآنی به مناطق سیل‌زده

اعزام گروه‌های جهادی روحانیان، مداحان و تشکل‌های قرآنی به مناطق سیل‌زده
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از اعزام گروه‌های جهادی طلاب و روحانیان، مداحان و اعضای تشکل‌های دینی و قرآنی استان برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان خبر داد.

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار کرد: از نخستین روزهای جاری شدن سیل در شهرستان راز و جرگلان استان، طلاب و روحانیان در قالب گروه‌های جهادی برای کمک‌رسانی به این مناطق اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون چند گروه جهادی روحانیون به مناطق سیل‌زده استان در شهرستان‌های راز و جرگلان و مانه و سملقان اعزام شده‌اند، افزود: طلاب و روحانیان در این مناطق اقدام به توزیع مواد غذایی، پتو، پلاستیک، تجهیزات ضروری و سایر اقلام امدادی می‌کنند.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: افزون بر این روحانیان جهادی حاضر در مناطق جهادی در راستای امداد معنوی و کاهش آلام مصیبت دیدگان هم فعالیت می‌کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: جامعه روحانیت در تمام احوال و شرایط در کنار مردم بوده و هیچ‌گاه آن‌ها را تنها نمی‌گذارد و از سوی دیگر مردم هم روحانیت را مأمن و ملجأ خود می‌دانند.

وی ادامه داد: افزون بر این انتظار می‌رود گروه‌های جهادی از هیئات مذهبی، جامعه مداحان و تشکل‌های دینی و قرآنی خراسان شمالی هم برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان به این مناطق اعزام شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: مقرر شده تا تمامی امکانات و ظرفیت‌های این نهاد در شهرستان‌های مختلف استان برای کاهش مشکلات مردم سیل‌زده و کمک به آن‌ها بسیج شده و به کار گرفته شود.

گفتنی است، جاری شدن سیل در مناطق مختلف خراسان شمالی که از بیست و نهم اسفندماه سال گذشته شروع شده و همچنان ادامه دارد تاکنون سه کشته و افزون بر 480 میلیارد تومان خسارت به تأسیسات زیربنایی، بخش کشاورزی و سایر بخش‌های استان وارد کرده است./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات