۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۶۰۱۶۹۳
نائب رییس مجلس:

بدون پشتوانه‌ مردم نمی‌توان با قدرت در برابر مشکلات ایستاد

بدون پشتوانه‌ مردم نمی‌توان با قدرت در برابر مشکلات ایستاد
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: کسانی‌ که اختلافات داخلی را تشدید می‌کنند، در واقع به دشمن و آمریکا کمک کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، مسعود پزشکیان، با بیان اینکه جلسات ستاد مقابله با تحریم به صورت مستمر تشکیل می‌شود، اظهار داشت: آمریکایی‌ها در دوره جدید تحریم ها زرنگ‌تر شده و تنگناها را بیش‌تر کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه پذیرفتن یا نپذیرفتن FATF در ارتباط بین ایران با کشورها و در مبادلات مالی و اقتصادی کشور تاثیرگذار است، اظهار داشت: از نظر من در شرایط کنونی باید ستاد جنگ اقتصادی در کشور ایجاد می شد و این موضوع را از یک سال پیش مطرح کرده ام، چراکه شرایط کنونی بدتر از جنگ ایران با عراق و وضعیت جنگ نظامی است.

پزشکیان با بیان اینکه در حال حاضر به صورت مداوم یک‌دیگر را بر سر موضوعات مختلف محکوم می‌کنیم غافل از اینکه این محکوم کردن‌ها همان بمبی است که نیروی خارجی در زمین ایران انداخته و حتی شماری را مجروح کرده است، افزود: عده‌ای می‌گویند دولت بی‌عرضه بوده و در واقع تعدادی از اعضای دولت را مجروح کرده اند، در حالی که در زمان جنگ که رزمنده‌ها شهید می‌شدند کسی دیگری را متهم نمی‌کرد، چراکه همه می‌دانستند که کشور در حال جنگ است.

وی با اشاره به اینکه در زمان جنگ تحمیلی هر تصمیمی که توسط ستاد جنگ اخذ می شد مجلس، صداوسیما، امام جمعه و جماعت‌ها از آن حمایت می‌کردند، ادامه داد: در حال حاضر تصمیمی که در ستاد تحریم اخذ می‌شود ممکن است توسط برخی‌ها پذیرفته نشود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه اگر افراد ستاد مقابله با تحریم یعنی ستاد جنگ کنونی ضعیف هستند هر کسی که بهتر بوده باید وارد آن شود، گفت: سیاست‌گذاران اصلی باید در این ستاد حضور داشته باشند و تصمیم‌گیری کنند و همانگونه که در زمان جنگ ستاد جنگ استانی، شهرستانی و محله‌ای ایجاد شده بود، هم اکنون نیز باید ساختاری به این شکل ایجاد شود تا کانون‌ها و نقاطی که دشمن هدف قرار داده تا ما را در آن بخش‌ها زمین‌گیر کند شناسایی و این ستادها متناسب با آن نقشه طراحی کرده و بتوانند اقدامات آنها را خنثی کنند.

وی افزود: مردم و مسئولان مرزهای جنوبی کشور اعم از هرمزگان، بوشهر، خوزستان، سیستان وبلوچستان و مرزهای شمالی، شمال غرب و شرق و غرب و شرق کشور می توانند با مرزهای آنسو ارتباطاتی برقرار کرده و اقداماتی برای دور زدن تحریم ها انجام دهند که مسئولان در مرکز و تهران نمی‌توانند چنین اقدامی انجام داده و یا اصلا به ذهن آنها خطور نمی‌کند.

پزشکیان ادامه داد: هنگامی ‌که ستاد مقابله با تحریم مرکزی است و شماری به تنهایی تصمیم می‌گیرند و از آن سو صداوسیما این تصمیمات را نقد کرده و مجلس نیز به‌گونه‌ی دیگری سخن گفته و همه یک‌دیگر را محکوم می‌کنند، کشور نه تنها حالت جنگی به خود نگرفته‌ بلکه همه فکر می‌کنند که وضعیت کشور عادی است.

وی با بیان اینکه در دولت نهم و دهم رییس جمهور تصمیماتی اخذ و در هر شهرستانی تکالیفی مشخص می کرد، اما کسی این تصمیمات را اجرایی نمی کرد، تصریح کرد: مشکل کشور این است که هم اکنون در حالت جنگی هستیم، اما به اختلافات دامن زده، آن‌ها را بزرگ کرده و یک‌دیگر را محکوم کنیم که در واقع با یکی از سیاست‌های آمریکا در دوره تحریم‌ها که ایجاد اختلافات داخلی بوده همراهی می کنیم.

مردم در حال حاضر از تبعیض و بی عدالتی ناراحت هستند

وی با بیان اینکه مردم در حال حاضر از تبعیض و بی عدالتی ناراحت هستند، ادامه داد: شماری نشسته‌اند و تصمیم می‌گیرند کسی را هم مشارکت نداده و به هیچ شخصی نیز پاسخ‌گو نیستند که البته این پاسخ‌ندادن‌ها دلایل خاص خود را دارد، اما این سوال مطرح می شود جنگ را چه کسی اداره کرد؟ که در پاسخ باید گفت قطعا مردم جنگ را اداره کردند، آیا اگر مردم نبودند می‌توانستیم عراق را از خاکمان بیرون کنیم در حالی که تمام دنیا پشت عراق بودند؟، سوال بعدی این است که عربستان و دیگر کشورها پول و مهمات در اختیار عراق قرار می‌دادند، چرا نتوانستند یک وجب وارد خاک ایران شوند؟، قطعا به دلیل رشادت ها و جانفشانی های مردم بود که دشمنان پیروز نشدند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر باید هر بحث و صحبتی که سبب اختلاف می‌شود را کنار بگذاریم، اظهار داشت: شماری ایستاده‌اند و می‌گویند دولت بی‌عرضه بوده و باید کنار رود، آیا دولت دیگری روی کار بیاید می‌تواند این مشکلات را حل کند؟، بنابراین ما در حال تسویه‌کردن دعواهای سیاسی میان خود بوده و به جای حل مشکلات دنبال مقصر می گردیم تا او را محکوم می‌کنیم.

وی افزود: آیا با استیضاح وزرای امور اقتصادی و دارایی و کار، تعاون و رفاه اجتماعی وضعیت اقتصادی و اشتغال کشور اصلاح شد؟، خیر این مسائل صد سال دیگر هم حل نمی‌شود، چراکه اگر مشکل را ندیده و برای رفع آن راه حل پیدا نکنیم، با متهم کردن یکدیگر راه به جایی نخواهیم برد.

پزشکیان با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر در کشور تصور نمی‌شود که درحال جنگ تمام عیار اقتصادی با آمریکا هستیم، ادامه داد: دشمن را هیچ وقت نباید دست کم گرفت و گفت هیچ کاری نمی تواند انجام دهد، چراکه این‌گونه نبوده و کارهای زیادی می‌تواند انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت کنونی دلار، گوشت و عدم امکان نقل و انتقال ارز ناشی از تحریم های آمریکا بوده است، تاکید کرد: عده ای می‌گویند از راه دیگری تحریم را دور می‌زنیم،در حالی که اگر چهارچوب‌های قانونی‌ که در دنیا وجود داشته را نپذیریم، هیچ بانکی حاضر نیست به ایران ارز دهد.

پزشکیان با بیان اینکه جو بی‌اعتمادی در کشور حاکم است و همه یکدیگر را محکوم می کنند، گفت: نخست باید اعتماد درونی به خود داشته و بپذیریم هنگامی‌که از این راه می‌رویم ممکن است این اشتباهات ایجاد شود، بعد هم به دنبال مقصر نگردیم، چراکه من که مقصر نبوده ام شما هم که مقصر نبوده اید پس چه کسی مقصر بوده است؟‌

وی افزود: هنگامی‌که در جنگ شکست خورده و شهید می‌دادیم، کسی نمی‌گفت فرمانده‌ی نظامی مقصر است، پس او را بکشیم، چراکه سیستم و نظام تصمیم گرفته و هزینه‌ی آن را پرداخت می‌کرد و امام جمعه نیز بالای منبر می‌گفت شهید دادیم، نمی‌گفت کشتند، اما اکنون زمانی که این اتفاق می‌افتد، می‌گویند مسئولان خائن هستند، بنابراین هیچ شخص حاضر به ریسک نیست، چون اگر این کار را انجام دهد فردا می‌گویند باید پاسخ‌گو باشد.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر کشورهای دنیا همراه با آمریکا و عواملش بسیج شده‌اند تا نظام و حکومت ایران را زمین‌گیر و اختلافات داخلی را افزایش دهند، ادامه داد: تشدید و عمیق‌ترکردن تحریم‌ها از سوی آمریکا به این دیل بوده که صدای مردم بلند شود و همه به جان هم بیفتند، اما در حال حاضر و در هر وضعیتی همه باید اختلاف‌ها را کنار بگذارند، چراکه در حال حاضر تمامیت کشور و اعتقاد و باور ما در خطر است.

بدون پشتوانه‌ مردم نمی‌توان با قدرت در برابر مشکلات ایستاد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: کسانی‌که اختلافات داخلی را تشدید می‌کنند، در واقع به دشمن و آمریکا کمک کرده و مقابله اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، مدیریتی، قومیتی، زبانی، ملیتی و سلیقه‌ای بین مردم ایجاد می‌کنند که اگر هر یک از این‌ موضوعات را کنار هم قرار دهیم به جریان سیل‌آسایی تبدیل می‌شود که به سود آمریکایی ها تمام می‌شود، چراکه آنها تمام تکه های این پازل‌ را کنار هم قرار می‌دهند تا این سیل به راه بیفتد.

وی افزود: تا حد امکان باید انسجام در کشور افزایش یافته و از اختلاف‌ها کاسته شود و تلاش کنیم همه در کنار یکدیگر قرار گیرند تا بتوان در برابر تهاجمی که علیه ایران انجام داده‌ و نقشه‌هایی که به صورت علنی اعلام شده مبنی بر اینکه می‌خواهیم حکومت ایران را ساقط کنیم با قدرت بایستیم، البته بدون پشتوانه‌ی مردم نمی‌توان با قدرت در برابر دشمن ایستاد و پشتوانه‌ی مردمی نیز متشکل از قومیت‌ها، سلایق، جناح‌ها، دسته‌ها و گروه‌هاست، اگرچه اختلاف‌هایی وجود دارد.

پزشکیان با بیان اینکه تلاش برای ایجاد وحدت و انسجام می‌تواند تئوری‌ای باشد که روی آن حرکت کرد، افزود: اگر توانستیم راهی پیدا کنیم که وحدت، انسجام و مشارکت همگانی در کشور ایجاد شود، می‌توان در مورد تئوری‌های مدیریتی و چگونگی آن نیز بحث کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اینکه مشارکت همگانی به عقل، اندیشه و تفکر همگانی تبدیل می‌شود، ادامه داد: به دلیل اینکه اختلاف در کشور وجود دارد حتی اگر فردی توان‌مند، خردمند، کارشناس و خبره‌ای در رشته‌ی مورد نیاز کشور باشد چون در جناح مقابل یا از قومیت و منطقه‌ی دیگری است از این فرد استفاده نمی‌شود و اجازه‌ی رشد نیز به به این فرد داده نمی شود و در واقع با این اقدام جامعه و حکومت از حضور، توان و مهارت این فرد محروم می‌شود.

وی با بیان اینکه هر روز در نماز تکرار می کنیم اهدنا الصراط المستقیم اما خدا چه کسانی را هدایت کرد؟ افرادی که حرف را می شنوند، تاکید کرد: در همین مجلس تا فردی می‌خواهد در مورد فرد دیگری موضوعی را مطرح کند فریاد زده و به او ناسزا می‌گوییم و معتقدیم که از آن‌چه خدا و قرآن گفته پیروی می‌کنیم، درصورتی‌که خداوند به صراحت می‌گوید به حرف خوب گوش کنید و نفرموده فریاد زده به یکدیگر تهمت بزنید و یا بی‌احترامی کنید.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، افزود: شاه‌بیت حل مشکلات کشور ایجاد وحدت و انسجام ملی در تمام سطوح، جناح‌ها، گروه‌ها، قبیله‌ها و نژادهاست و همه اعم از ترک، بلوچ، ترکمن، عرب، کرد، لر باید وحدت داشته باشند، چراکه هر یک از این موارد زمینه‌ای برای اختلاف است از سوی دیگر انگ های سیاسی اعم از چپ، راست، منحرف یا التقاطی نیز زمینه‌های دیگری برای ایجاد اختلاف ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه در ایران دعوا بر سر این است که چه کسی بر کرسی ریاست نشسته و رئیس شود، ادامه داد: این موضوع و دعواها در حالی اتفاق می افتد که آمریکا ایران را تحریم کرده، کارخانه‌ها تعطیل شده و کارگران بی‌کار می‌شوند که اگر تمام این‌ مسائل جمع شوند سیلی خواهد شد که نمی‌توان آن را کنترل کرد.

وی تاکید کرد: مگر در مورد مسائلی که پذیرفته نشده بحث می‌شود؟ خیر بحثی صورت نمی گیرد، اما موضوع این است که هنگامی‌که FATF و برجام را نپذیرفته و مشکلاتی ایجاد شد نباید خود را کنار بکشیم و باید قاطعانه بگوییم این تصمیم ما بوده و عوارض آن را نیز خواهیم پذیرفت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه مرا با برادر مسلمانم وارد دعوا کرده‌ و عنوان کرده اند شما مخالف فلان فرد هستید، افزود:چه کسی گفته من مخالفم، هنگامی‌که گفته می شود دیدگاه خود را ارائه دهید این کار را انجام می دهم، اما اگر نظر من قابل قبول نیست چرا از من نظر می‌خواهند؟ نظر نخواهند و خودشان اجرا کنند، چرا اقداماتی انجام می‌دهیم که در کانون‌های گوناگون اختلافات داخلی افزایش یافته و همگی به سود دشمن تمام می شود.

پزشکیان با بیان اینکه استعفای دولت روحانی در سال 98، حرف همان کسانی است که از آغاز با دولت روحانی مخالف بودند، افزود: اکنون به‌جای این‌که به یکدیگر کمک کنیم، می خواهیم تمام مشکلاتی که به دلیل سیاست‌ها، نگاه ها و موضع‌گیری‌ها به‌وجود آمده را بر گردن دولت بیندازیم، بنابراین چه این دولت و چه هر دولت دیگری نمی‌تواند در شرایط کنونی مشکلات کشور را به سادگی حل کند./935/د102/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات