۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۶۰۱۶۹۴
افروز:

دولت و مجلس خانواده را اصل قرار دهند | قوانین نیازمند پیوست خانواده هستند

دولت و مجلس خانواده را اصل قرار دهند | قوانین نیازمند پیوست خانواده هستند
استاد دانشگاه با بیان اینکه دولت و مجلس در همه مسائل باید اصل را «خانواده» قرار دهند، گفت: پیشرفت جامعه مبتنی بر توجه حاکمیت به خانواده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، غلامعلی افروز عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با بیان اینکه خانواده تنها نهاد فطری، عالی و بی بدیل انسان است، گفت: خانواده ها مهم ترین سنگرهای فرهنگی در جبهه جنگ نرم هستند.

وی با اشاره به نقش محوری مادران و پدران در نهاد ارزشمند خانواده اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) فرمودد «محبوب ترین بنای هستی از منظر من خانواده است»، بنابراین تأسیس خانواده از جایگاه ویژه ای برخوردار است و باید دانست که نیل به آرامش غایت اصلی از تأسیس خانواده محسوب می شود.

افروز خاطرنشان کرد: امروز خانواده ها بدانند که باید از تجربه های گذشته درس عبرت گرفته و آینده ای زیبا برای خویش بسازند؛ ما باید قدر هر روز خود را بدانیم و صرف نظر از حسرت های گذشته، در امروز زندگی کنیم و آینده ای سرشار از امید و روشنایی را برای خویش بسازیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران تأکید کرد: امروز خانواده ها باید بر محور امیدآفرینی حرکت کرده و آینده ای سرشار از امید را برای کودکان تبیین کنند و اجازه ندهند سیاه نمایی ها آن ها را از آینده ناامید سازد.

وی اضافه کرد: همسر ستیزی، همسرگریزی و طلاق ریشه در عدم وجود امنیت و آرامش در خانواده ها دارد؛ در برخی مناطق کشور آمار طلاق بسیار بالا است، زیرا افراد در خانواده ها نتوانسته اند به یکدیگر آرامش بخشیده و امنیت روانی داشته باشند.

افروز با بیان اینکه علت اصلی همسرگریزی از بین رفتن آرامش و امنیت در خانواده است، ابراز کرد: انتخاب همسر مهم ترین و بزرگترین انتخاب انسان در گستره هستی است، بنابراین جوانان کشور در زمینه انتخاب همسرشان دقت داشته باشند؛ باید دانست که مهم ترین شاخصه همسر، آرامش آفرینی است و جوانان باید به این مقوله دقت داشته باشند تا دیگر شاهد بالا رفتن آمار طلاق نباشیم.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران عنوان کرد: جامعه پویا مبتنی بر وجود خانواده های با آرامش و امنیت است، زیرا اگر خانواده ها صحیح عمل کنند، ما در هیچ عرصه ای از جامعه با خمودگی و تنبلی مواجه نخواهیم شد؛ امروز همه مسؤولان، سازمان ها و نهادها باید در راستای تکریم، تحکیم و تقویت نهاد خانواده تلاش کنند.

وی بر لزوم توجه همه نهاده و سازمان ها خانواده محور عمل کنند، گفت: امروز دولت و مجلس در همه مسائل باید اصل را «خانواده» قرار دهند و فرد اندیشی نداشته باشند؛ جامعه پویا، رشدیافته و خلاق منوط به وجود خانواده های پویا و بالنده است.

افروز با تأکید بر اینکه همه قوانین و مقررات نیازمند پیوست «خانواده» هستند، اظهار کرد: رسالت اصلی حاکمیت آن است که عملکرد خود را در جهت تحکیم نهاد خانواده قرار دهد؛ اکثر قریب به اتفاق کشورهای پیشرفته برنامه های خود را در جهت خانواده قرار داده اند، بنابراین پیشرفت جامعه ما نیز مبتنی بر توجه حاکمیت به خانواده است.

وی در پایان یادآور شد: تحکیم خانواده ها به کاهش آسیب های روانی و اجتماعی منجر شده و ما را به جامعه ای بالنده و پویا مواجه خواهد کرد./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات