۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۰۱۶۹۷
امام جمعه تبریز:

تحریم‌ها فرصتی برای رهایی از اقتصاد تک محصولی است

تحریم‌ها فرصتی برای رهایی از اقتصاد تک محصولی است
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: تحریم‌ها فرصتی برای رهایی از اقتصاد تک محصولی و وابستگی به درآمدهای نفتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نخستین روز سال جدید اظهار داشت: رونق تولید در راستای حمایت از کالای ایرانی باید مورد توجه مردم و مسؤولان باشد.

وی با بیان این‌که تهدیدهای اقتصادی دشمن باید به فرصت‌هایی برای رونق تولید داخلی و افزایش صادرات غیرنفتی تبدیل شود، افزود: همان‌گونه که رهبر انقلاب فرمودند؛ تهدیدنمایی سال جاری یک جنگ روانی از سوی دشمن است، که متأسفانه عده ای نیز در داخل به آن دامن می زنند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: آنچه که سران آمریکا می‌گویند یا از روی حماقت است؛ یا جنگ روانی. امروز باید تحریم‌ها و ضعف مدیریتی را بررسی کنیم چراکه تجربه نشان داده است که اصلاحات اقتصادی در سایه تحریم‌ها اتفاق می‌افتد و نجات از وابستگی به نفت در سایه تحریم‌ها ممکن می‌باشد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با اشاره به این‌که تحریم‌ها فرصتی برای رهایی از اقتصاد تک محصولی و وابستگی به درآمدهای نفتی است، خاطرنشان کرد: یافتن راهکار مقابله با تحریم بدون توجه به ظرفیت های درونی کشور و توجه به بخش خصوصی غیرممکن است.

وی با اشاره به این‌که جنگ اقتصادی را باید همه باور کنند چراکه علاوه بر شکست دشمن باید بازدارندگی اقتصادی نیز داشته باشیم، تصریح کرد: تنها راه نجات کشور امروز همان مواردی است که رهبر انقلاب فرمودند؛ بدون توجه به رهنمودهای معظم‌له حرکت در جهت مقابله با جنگ اقتصادی دشمن راه به خطا رفتن است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ۱۲ فروردین نشانه تحقق مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است چراکه ملت ایران بلافاصله پس از پیروزی انقلاب در رفراندومی تاریخی شرکت کردند و با بیش از ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی ایران رأی دادند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که انقلاب اسلامی ایران مردمی‌ترین نظام دموکراتیک مبتنی بر اسلام و خواست مردم را بنیان نهاده است، افزود:  آنچه که ۱۲ فروردین سال ۵۸ را به وجود آورد، نقش مردم در پیروزی انقلاب، تاسیس و تثبیت جمهوری اسلامی ایران و نقش مردم در انتخاب مسوولان و مکلف کردن آنها بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به حادثه سیل‌ اخیر در استان های گلستان، فارس، یاسوج، لرستان و خوزستان گفت: به تمام حادثه‌دیدگان و داغدیده‌ها تسلیت عرض می کنیم، مردم آذربایجان شرقی از نخستین ساعات وقوع این حادثه در صحنه حضور داشتند و کمک های خود را روانه محل حادثه کرده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: باید آفرین به مردم آذربایجان‌شرقی گفت که با کمک‌های خود بار دیگر آبرو دادند و آفرین به سپاه عاشورا که اولین سپاه استانی بوده که در منطقه آق‌قلا حضور یافته و به مردم ترکمن کمک کردند. آفرین بر کارکنان پرتلاش جمعیت هلال احمر، طلاب، کارکنان شهرداری و آتش‌نشانی تبریز که به گلستان اعزام شده و ارائه خدمات می‌کنند.

امام جمعه تبریز در ادامه سخنان خود با اشاره به آغاز پذیرش مدارس علمیه استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: این روزها مهلت نام‌نویسی برای تحصیل در حوزه‌های علمیه فرا رسیده است؛ از خانواده‌ها درخواست می‌کنم تا حداقل یک نفر از فرزندان خود را به این سمت سوق دهند و جوان عالم دینی تربیت کنند.

وی در پایان با اشاره به فرا رسیدن ۱۳ فروردین؛ روز طبیعت اظهار داشت: حوزه و روحانیت نه تنها با شادی و خوشی مردم در روز طبیعت مخالف نیست؛ بلکه روحانیان علاقه به شادی مردم نیز دارند؛ اما این شادی باید با رعایت موازین شرعی باشد چراکه ۱۳ فروردین بهانه‌ای برای دور هم بودن است./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات