۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۶۰۱۶۹۹
آیت الله علم الهدی:

سوء مدیریت سبب خسارت به مردم می شود | کشور انقلابی، مدیر انقلابی می خواهد

سوء مدیریت سبب خسارت به مردم می شود | کشور انقلابی، مدیر انقلابی می خواهد
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در صورتی که مدیریت براساس فرصت طلبی و قدرت مداری باشد، از هر حادثه ای هرچند نعمت الهی، سختی برای مردم ایجاد می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی به تبیین وعده های الهی با توجه به آیات قرآن پرداخت.

وی با بیان این که گاهی وعده های خدا براساس بیان واقعیت است، گفت: خداوند به ما اعلام کرده است که اگر مسیر حیات و زندگی شما در خط تقوا و اجرای برنامه های الهی صورت بگیرد، نتیجه این گونه زندگی کردن سعادت است و اگر مسیر زندگی شما بر خلاف تقوا باشد، به ذلت و نکبت در زندگی مبتلا خواهید شد و این وعده خداوند مربوط به بیان واقعیت است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به این که گاهی وعده های خداوند مربوط به آینده مادی این دنیا و یا زندگی اخروی است، افزود: همه وعده های خدا فقط منحصر به آخرت نیست و در زندگی مادی ما نیز پیشگویی هایی دارد که به صورت وعده در قرآن بیان شده و به معنای نوید، بشارت و یا انذار است.

امام جمعه مشهد برخی از وعده های ذات اقدس اله را در عهد و پیمان بیان و ابراز کرد: گاهی وعده های خداوند براساس عهد و پیمانی است که به ما می بندد و اگر ما به این عهد وفادار باشیم به ما نتیجه مثبت داده و خداوند نتیجه شوم تخلف از این عهد و پیمان را به ما گوشزد می کند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به آیه 5 و 6 سوره روم در مورد وعده الهی، گفت: در زمان پیامبر(ص)، خداوند پس از شکست امپراتوری روم در برابر حکومت ایران به مسلمانان وعده غلبه امپراتوری روم بر ایران را داد و این وعده خدا عملی شد که این پیش گویی خدا درحقیقت بیان واقعیت نسبت به آینده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به آیه 6 سوره روم که می فرماید:«وَعْدَ اللَّهِ لَا يُخْلِفُ اللَّهُ وَعْدَهُ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ»، ابراز کرد: تحلیل ها و ارزیابی هایی که انجام می شود، بینش ظاهری است و اصل قصه یاری کردن خدا است، عوامل و ابزار در دست خدا بوده، همه قدرت ها منتهی به قدرت حق می شود و آن چه را که خدا می خواهد، همان می شود، وعده خدا قابل تخلف نیست.

وی ادامه داد: این که خداوند در این آیه از قرآن می فرماید که بیشتر مردم نمی دانند به این دلیل است که بینش مردم در خصوص امکانات ظاهری است و وقتی سلطه و هژمونی یک قدرت بر جریانات را احساس کردند، براساس امکانات ظاهری که دارند، تحلیل انجام داده و می گویند فلان قدرت غالب می شود و این ها واقعیت را نمی دانند در حالی که قدرت حق است که گرداننده اصلی جریان عالم است.

آیت الله علم الهدی با تأکید به داشتن باورمندی کامل نسبت به خدا، تصریح کرد: ما باید باورمندی روبوبیت حق را داشته باشیم و بدانیم که مدیر کلی جهان و عناصر جزئی هستی خدا است و از خصوصیت های فردی شخص تا اداره کل جهان را مدیریت می کند و اگر این باورمندی در عرصه ربوبیت حق در ما به وجود آمد، وعده های خدا را نیز باور می کنیم.

مدیریت فرصت طلبانه و قدرت مداری سبب بروز خسارت به مردم در سیل اخیر شد

امام جمعه مشهد در ادامه در خطبه دوم ضمن تسلیت به خانواده های عزادار حادثه سیل اخیر در کشور، ابراز کرد: این جریان سیل دارای دارای آموزه ها و پیام هایی بود و از خشم خدا و خشم طبیعت نبود چون باران رحمت الهی است و مظهر رحمت نمی تواند مظهر خشم شود همچنین طبیعت احساس ندارد که بتواند خشم کند.

وی مدیریت فرصت طلبانه و مقتدرانه را سبب بروز خسارت به مردم در سیل اخیر دانست و گفت: مدیریت بر دو نوع فرصت طلبانه و مقتدرانه و مدیریت تکلیف محور و مسؤولانه است که در صورتی که مدیریت براساس فرصت طلبی و قدرت مداری باشد، از هر حادثه ای و هر جریانی ولو نعمت الهی نکبت برای مردم ایجاد می شود.

آیت الله علم الهدی بر ضرورت انتخاب مدیر مسؤول و شیفته خدمت تأکید کرد و گفت: هر کسی اظهار دلسوزی کرد و سنگ مردم را به سینه زد، نپذیرید بلکه اول بینند شیفته خدمت یا قدرت است و در صورتی که شیفته قدرت و فرصت طلبی باشد، مدیر جهادی نیست و وقتی مدیریت جهادی نباشد موجب آسیب و سختی بر مردم می شود.

امام جمعه مشهد سوء مدیریت را موجب خسارت سیل در شیراز و گلستان بیان و اظهار کرد: در سیل گلستان با توجه به این که از قبل بررسی شده بوده و نیز از نقطه ای که شروع شده، قابل مدیریت بود و همان زمان که سیل از نقطه آغاز شروع شده بود، اگر موانع را از سر راه سیل برداشته بودند، سیل به دریا هدایت و در شهر جاری نمی شد چنانچه که بعد سپاه همین موانع را برداشت و سیل را به دریا هدایت کرد همچنین در شیراز نیز از 24 ساعت قبل به مردمی که اغلب مسافرانی بودند که به منطقه آشنایی نداشتند، گفته شده بود که خطر سیل در این منطقه وجود دارد اما باید مدیریت قاطعانه و مسؤولانه انجام می شد و تنها به یک اخطار اکتفا نمی کردند.

رهبری الگوی مدیر انقلابی است

وی با بیان این که این کشور انقلابی است و مدیر انقلابی می پسندد و می طلبد، گفت: در این 40 سال از عمر انقلاب مردم مدیر انقلابی را لمس کرده اند، رهبر معظم انقلاب چه در زلزله غرب و چه در سیل امروز با قدرت مسائل را حل و رسیدگی کرد چنانچه شاهد هستیم ارتش و سپاه تحت مدیریت رهبری هستند که نیروی مجهز، فداکار و شیفته خدمت بوده و در عرصه کمک به مردم در سیل و زلزله خالصانه کار کردند.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: امید که این اخلاص و ایثار عرصه قوه مجریه، قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی را فرا گیرد و با همان اخلاص و ایثار عمل کنند همچنین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی که نظارت بر مدیرت کشور را عهده دار هستند، نظارت داشته تا مدیریت تکلیف مدار در کشور حاکم شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به نمایش الگوی عظیم عشق، محبت و انسان دوستی در جریان حادثه سیل، ابراز کرد: مردم ما پروش یافته دین و قرآن هستند و در زمان آسیب از مردم آسیب دیده پذیرایی کردند و الگوی اسلام را به دنیا نشان دادند.

وی در پایان از مردم مشهد دعوت کرد تا به یاری هم وطنان آسیب دیده خود بشتابند و گفت: استاندار خراسان رضوی به همه دستگاه ها امر کرده است تا با همه قدرت رسیدگی امور سیل زدگان در گلستان را انجام دهد همچنین سپاه امام رضا(ع) نیز به کمک مردم آسیب دیده شتافته است، مردم نیز کمک های خود را به هلال احمر برسانند./864/پ201/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
بنده معتقدم مدیریت انقلابی در این چند روزه باعث سربلندی کشور در انظار جهانیان شد.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
سازوکاری متشکل از سازمان‌های دارالقرآن الکریم و تبلیغات اسلامی به منظور بررسی وضعیت مناطق سیل‌زده به‌ویژه اوضاع مؤسسات و خانه‌های قرآن و همچنین اجرای محافل و کرسی‌های تلاوت و همچنین توزیع هدایا به استان گلستان اعزام می‌شود.
1
0
شبوعی
Iran, Islamic Republic of
۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
زمانی که آب در آق قلا متوقف بوده طولانی شده است، گمیشان هنوز در محاصره آب است
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
آسیب‌دیدگان سیل را فراموش نکنیم
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۸
من پیشنهاد می کنم سپاه با یک حرکت انقلابی دولت را کنار بزند و با بدست گرفتن قدرت، برای همیشه خیال همه و به ویژه رهبر انقلاب را راحت کند.
1
0
طلبه
Iran, Islamic Republic of
۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
با اخلاص و مدیریت عالمانه مشکلات حل میشود.
0
0
طلبه
Iran, Islamic Republic of
۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
با اخلاص و مدیریت عالمانه مشکلات حل میشود.
1
0