۰۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۶۰۱۷۰۱
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

شعار مرگ بر آمریکا، نگرش اعتقادی ملت ما است

شعار مرگ بر آمریکا، نگرش اعتقادی ملت ما است
امام جمعه همدان گفت: شعار مرگ بر آمریکا یک نگرش اعتقادی مردم و نظام ما است و این شعار شامل آل سعود و هم پیمانان او هم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امام جمعه همدان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان به تشریح نشانه های افراد با تقوا پرداخت و گفت: فکر کردن، حکمت و عبرت از شاخصه های انسان با تقوا است.

وی افزود: اگر انسان به دنبال آرزوهای بلند مدت برود و یا صحبت های بیهوده داشته باشد حکمت و عقل از او دور خواهد شد و دور شدن عقل از انسان دنیا و آخرت او را نابود خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان روز جمعه را روزی عنوان کرد که سراسر آن شامل رحمت خداوند می باشد و تصریح کرد: در این روز هزار نسیم رحمت از طرف خداوند به سمت بندگان خود فرستاده می شود و راه حل به دست آوردن همه این هزار رحمت خواندن سوره قدر پس از نماز عصر جمعه است.

وی با اشاره به حضور آیت الله طه محمدی در نماز جمعه همدان یادآور شد: بنده از آیت الله طه محمدی به دلیل حضور در نماز عبادی سیاسی جمعه همدان تشکر می کنم و قدردان این حضور هستیم.

امام جمعه همدان در ادامه از تلاش نیروهای مردمی و همه ارگان ها و سازمان های استان همدان برای کمک رسانی به سیل زدگان خبر داد و اظهار داشت: در کنار سپاه انصارالحسین (ع) همدان و آمادگی همه پایگاه های بسیج استان، مبلغ 50 میلیون تومان را استاندار همدان به سیل زدگان تخصیص داده است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد با لغو مرخصی همه مدیران خود و آماده باش به نیروهایش و همچنین هلال احمر نیز با ارسال هشت محموله به استان هایی که دچار سیل شده بودند به کمک هموطنان عزیز شتافتند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تشکر از نیروهای نظامی و انتظامی که در این سیل با تمام وجود در کمک رسانی حضور داشتند خاطرنشان کرد: باید قدردان نیروهای نظامی و انتظامی و همچنین بسیج باشیم که در این حادثه نیز همانند همیشه با حضور به موقع خود به یاری مردم رفتند.

وی تاکید کرد: بنده از نحوه مدیریت فضای مجازی گله مند هستم و باید در جای خودش به این موضوع بپردازیم اما آنچه که در این ایام مشاهده کردیم نقشه های دشمن برای مایوس کردن مردم و سلب اعتماد عمومی بود که از طریق فضای مجازی به دنبال تحقق آن بودند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: دشمن در فصای مجازی طوری مسائل را مطرح می کند که جمهوری اسلامی ناکارآمد است در حالی که بسیاری از کشورهای غربی و آمریکا آمار کشته شدگانشان در سیل های مختلف به مراتب بیشتر از آمار سیل اخیر ما است.

وی با بیان این که عده ای می گویند شعار مرگ بر آمریکا باعث وقوع سیل و بلاهای طبیعی شده است اظهار داشت: این شعار جزء اعتقادات ما است و ربطی به مردم و ملت آمریکا هم ندارد.

امام جمعه همدان یادآور شد: این نگرش، نگرش مبارزه با تعدی گری و فرعون های زمان است که اگر کسی حقی را ضایع کرد در برابر ان ایستادگی کنیم.

وی شعار مرگ بر آمریکا را شامل همه ستمکاران جهان دانست و گفت: این یک نگرش اعتقادی مردم و نظام ما است و این شعار شامل آل سعود و هم پیمانان او هم می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تاکید کرد: درست است انجام گناه در وقوع بلایای طبیعی بی تاثیر نیست اما علت اصلی این مشکلات گناه نیست بلکه سوء مدیریتی است که آسیب ها را بیشتر می کند.

وی به اشغال بلندی های جولان نیز واکنش نشان داد و گفت: کارهایی که این مرد سبک مغز انجام می دهد در طول تاریخ آمریکا بی سابقه بوده است و همه این کارها را باید به نزدیک بودن انتخابات نخست وزیری در اسراییل مربوط بدانیم.

امام جمعه همدان یادآور شد: اما باید بدانیم که به فضل الهی این گونه مسایل به سقوط اسراییل سرعت خواهد بخشید و حقانیت مواضع جمهوری اسلامی را بیش از پیش روشن خواهد ساخت./979/پ202/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات