۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۶۰۱۷۱۲
حجت الاسلام حیدری تهرانی:

نسخه های غربی منشأ حرکت جامعه اسلامی نیست

نسخه های غربی منشأ حرکت جامعه اسلامی نیست
استاد حوزه علمیه قم با بیان این که نسخه های غربی نمی تواند منشأ حرکت جامعه اسلامی باشند، گفت: حوزه و دانشگاه باید بازوی علمی انقلاب برای برداشتن گام دوم انقلاب باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدصادق حیدری تهرانی استاد حوزه علمیه قم در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که روز فرج روز رهاشدن مؤمنان از غم ها است، گفت: زمانی امنیت برای توحید و جامعه ایمانی پیدا می شود که بزرگترین دشمنان خداپرستی و کفار از بین بروند.

وی افزود: اعتقاد به وحدانیت الهی و نبوت رسول خدا(ص) تنها یک شعار لسانی نیست بلکه اثر جهانی دارد و امت ها را فرمانبردار خواهد کرد، مجاهدت پیامبر اسلام(ص) و شمشیر امیرمؤمنان قدرت کفر را به زباله دان تاریخ فرستادند و احزاب کفر را در هم کوبیدند و امنیت برای خدا پرستی ایجاد کردند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که در دورانی اسلام از معادلات قدرت جهانی خارج و منزوی شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی در گام اول تقسیم مادی و پست شرق و غرب مادی را به رهبری حضرت امام در هم کوبید، انقلاب ابتدا سه گانه ای در جهان ایجاد کرد و بعد از فروپاشی شوروی دو گانه ای به عنوان اسلام و استکبار و ایمان و کفر به وجود آمد و آرمان نبی اکرم(ص) دوباره زنده شد.

وی ادامه داد: با پیروزی انقلاب، مجددا اسلام وارد معادلات جهانی شد، شأن اسلام این نیست که منزوی بوده و دنیا پرستان برای جامعه اسلامی تعیین تکلیف کنند، گام اول انقلاب اسلامی شکستن تقسیم شرق و غرب مادی بود که به برکت رهبری های آسمانی امام خمینی(ره) و تداوم آن در رهبری رهبر معظم انقلاب محقق شد و ادامه پیدا کرد.

حجت الاسلام حیدری تهرانی با بیان این که بدون توجه به گام نخست انقلاب نمی توان به فکر تحقق گام دوم بود، ابراز داشت: در گام اول اصل حاکمیت و قدرت از دست دنیاپرستان شرقی و غربی خارج و حاکمیتی مبتنی بر اسلام تشکیل شد.

وی عنوان کرد: در گام دوم با چگونگی حاکمیت مواجه هستیم تا نیازهای مادی و معنوی تأمین شده و کارآمدی اسلام در چگونگی حاکمیت نشان داده شود، دستگاه استکبار امروز کشورها در چگونگی اداره کشور به توسعه یافته، در حال توسعه و توسعه نیافته تقسیم می کند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نباید اسیر دسته بندی های غربی شویم، آیا توسعه یافتگی بر اساس نظر غرب می تواند سبب رونق اقتصادی شود یا به راهی می کشاند که مرز بین اسلام و کفر را کمرنگ می کند، نباید تصور کرد که پیشرفت کشور با نگاه غربی محقق می شود.

وی اضافه کرد: مرز بین اسلام و کفر نباید از بین برود، اداره کشور با ابعاد آن دارای ابزار علمی پیچیده است که صرفا بحث نظری ندارد بلکه در آن شاخص ها  نسخه های کارشناسی و کابردی وجود دارد،  تا زمانی که الگوی پیشرفت اسلامی در مقابل مسؤولان قرار ندهیم مسیرهای دیگر طی می شود که در تراز اسلام نیست.

حجت الاسلام حیدری تهرانی با بیان این که رویه غرب و توسعه یافتگی غربی نمی تواند منشأ حرکت جامعه اسلامی باشد، گفت: رهبر انقلاب در تصمیمی حکیمانه نخبگان کشور را به تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت فرا خواندند تا نسخه های غربی در جامعه اسلامی اجرایی نشود و حرکت امت اسلام مبتنی بر نسخه های اسلامی باشد.

وی افزود: حوزه و دانشگاه باید بازوی علمی انقلاب برای برداشتن گام دوم انقلاب باشند، گام دوم شکستن تقسیم توسعه یافته و در حال توسعه با ایجاد ابزار علمی جدید برای اداره کشور بر مبنای آرمان های اسلام و انقلاب است و حوزه و دانشگاه باید در این عرصه نقش آفرین باشند.

محمد قمین
ارسال نظرات