۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۶۰۱۷۴۳
مدیر حوزه علمیه مازندران:

طلاب جهادی تا آخرین لحظه در کنار مردم سیل زده خواهند ماند

طلاب جهادی تا آخرین لحظه در کنار مردم سیل زده خواهند ماند
مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: تلاش‌های گروه‌های جهادی و طلاب اعزامی به مناطق سیل زده تا بازگشت آرامش به این مناطق ادامه خواهد داشت.
حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری به بازدید هیأت عالی حوزه‌های علمیه از مناطق سیل زده استان‌های مازندران و گلستان اشاره کرد و گفت: این هیأت به نمایندگی مدیر حوزه‌های علمیه کشور در این مناطق حضور پیدا کردند.
 
وی با بیان این که در این بازدید‌ها آخرین وضعیت مناطق سیل زده و همچنین خسارت‌های وارد شده به مدارس علمیه از نزدیک مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت، افزود: گزارش کامل این بازدید به منظور تصمیم گیری و اقدامات لازم به آیت الله اعرافی ارائه خواهد شد.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به دیدار هیأت عالی حوزه با نماینده ولی فقیه در گلستان و همچنین برخی مسؤولان حوزوی استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه یک وحدت و همبستگی بسیار خوبی میان مدیران ارشد و میانی استان‌های مازندران و گلستان به منظور رفع مشکلات ناشی از سیل وجود دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که خوشبختانه در سیل اخیر خسارت خاصی به مدارس علمیه مازندران وارد نشده است، افزود: اما بر اساس ارزیابی‌های میدانی صورت گرفته برخی مدارس علمیه گلستان دچار خسارت‌هایی شده اند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزویان مازندران در جریان سیل به یاری مردم گلستان نیز شتافتند، بیان داشت: علیرغم این که برخی شهر‌های استان با مشکلات ناشی از سیل مواجه بودند، اما گروه‌های تبلیغی و جهادی مازندران برای کمک رسانی به مردم سیل زده گلستان اعزام شدند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تلاش‌های گروه‌های جهادی و طلاب اعزامی به مناطق سیل زده تا بازگشت آرامش به منطقه ادامه خواهد داشت، افزود: این گروه‌های جهادی و همچنین طلاب جوان مدارس علمیه به صورت کاملاً خودجوش در این مناطق حاضر شدند و امداد رسانی مشغول هستند.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلاب و روحانیان همه چه توان داشتند در روز‌های اخیر برای خدمت به مردم به کار گرفتند، بیان داشت: این افراد و گروه‌های جهادی همانند سایر مردم به کار‌های خدماتی و امدادی مشغول هستند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که روحانیت در همه عرصه‌ها و صحنه پشتیبان و همراه مردم بوده است، خاطرنشان کرد: حوزویان در جریان سیل اخیر ثابت کردند که در هر شرایطی با مردم خواهند بود و آن‌ها را تنها نخواهند گذاشت.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که روحانیت پل ارتباطی مناسبی میان مردم و مسؤولان است، بیان داشت: در این بازدید‌های صورت گرفته از مناطق سیل شده، گزارشی از وضعیت این مناطق و همچنین خواسته‌ها و مطالبات به حق مردم به مسؤولان استان‌ها نیز ارائه خواهد شد./950/ت303/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات