۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۶۰۱۷۵۹

هم‌اندیشی ائمه جمعه آذربایجان‌شرقی پیرامون بلایای طبیعی

هم‌اندیشی ائمه جمعه آذربایجان‌شرقی پیرامون بلایای طبیعی
گردهمایی ائمه جمعه استان آذربایجان‌شرقی با محوریت موضوع مقابله با حوادث و بلایای طبیعی و بررسی نقش روحانیت در این زمینه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان در تبریز ضمن ابزار همدردی با آسیب دیدگان حادثه سیل در برخی از استان‌های کشور اظهار داشت: ائمه جمعه و جماعات استان از هر فرصتی برای ارایه توصیه های ایمنی بهره جویند.

وی با تأکید بر ارایه هشدارهای لازم برای ایجاد حساسیت میان مردم نسبت به وقوع سیل در شهرهای مختلف استان خاطرنشان کرد: از دستگاه‌های امدادی و ستاد مدیریت بحران استان درخواست داریم اقدامات لازم را در راستای حفظ آمادگی برای مقابله با حوادث با رعایت تمامی جوانب داده شود تا شاهد تلفات جانی و مالی در حوادث نباشیم.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که زمان اتحاد و همدلی و کمک رسانی به آسیب دیدگان است، خاطر نشان کرد: در زمان وقوع بحرانها بایستی تجهیز مصلاها برای اسکان و خدمت رسانی به آسیب دیدگان در دستور کار قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم؛ ائمه جمعه را سنگ صبور مردم در ایام بحرانی دانست و نقش روحانیت در تسکین دردهای آسیب دیدگان و هدایت کمکهای مردمی را مهم ارزیابی کرد و افزود: تلاش های جمعیت هلال احمر در پایگاه های امداد و نجات و پست های نوروزی و ارائه خدمات 24 ساعته به آسیب دیدگان قابل تقدیر است.

همچنین سعید کنعانی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان در سخنانی با ارائه گزارشی از اقدامات جمعیت هلال احمر استان در سفرهای نوروزی اظهار داشت: امسال علاوه بر 27 پایگاه امداد جاده ای ثابت و 2 پایگاه امداد کوهستان ثابت، 14 پست موقت نیز در محورهای ارتباطی حادثه خیز مستقر شده است.

وی ادامه داد: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی امسال 761 نفر نجاتگر که دوره‌های بازآموزی را گذرانده اند به همراه 100 نفر از کارکنان از تاریخ 25 اسفند جاری تا 16 فروردین ماه سال 98 در قالب طرح ملی امداد و نجات نوروزی با بهره‌گیری از 45 دستگاه آمبولانس و خودروی نجات و 10 دستگاه خودروی کمک دار و یک فروند بالگرد خدمات ارائه می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی توسط معاونت جوانان، گفت: در این طرح معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان در 42 نقطه استان پست راهنمایی مسافران نوروزی برپا کرده و در این طرح 60 نفر از کارکنان جوانان به همراه 300 نفر از اعضای جوانان انجام وظیفه می کنند.

کنعانی ادامه داد: از بدو شروع طرح ملی امداد ونجات نوروزی تا امروز نجاتگران هلال احمر بیش از 120 عملیات امدادی انجام داده و 72 نفررا به مراکز درمانی انتقال و 16 نفر را بصورت سرپایی مداوا کرده اند و در این مدت 744 نفر را در روزهای برفی در پایگاهها و مساجد و اماکن عمومی اسکان داده و خدمات لازم را ارائه نموده اند .

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: همه انبار‌های امداد و لجستیک این جمعیت درگیر سیل شمال کشور است و اقلامی همچون پتو، زیر انداز و کنسرو  با 8 کامیون و 4 تریلی به سیل زدگان گلستان ارسال شده است. جیره ۷۲ ساعته به همراه ۳ هزار بسته مواد غذایی به صورت خشک بارگیری و به شمال کشور ارسال شده است.

وی ادامه داد: مردم اگر می‌توانند به صورت گروهی یا توسط خیرین اقلام زیستی مانند گاز، یخچال، موکت و فرش تهیه کنند و هلال احمر نیز آماده است که برای جمع آوری این کمک‌ها به هرجایی که نیاز است وسیله نقلیه اعزام کند چون بعد از تمام شدن سیل وسایل زیستی مورد نیاز است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خاطرنشان کرد : هم استانی های عزیز می توانند کمک های نقدی خود را از طریق واریز به  شماره حساب ۹۹۹۹۹ به نام هلال احمر نزد همه بانک‌ها  و گرفتن  کد دستوری # ۱۱۲*۷۸۰* ، واریز به همراه شماره کارت  ۶۱۰۴۳۳۷۹۹۹۹۹۹۹۹۶ بانک ملت و نیز واریز به کارت شماره  ۵۸۹۴۶۳۱۸۵۰۲۵۹۷۳۰ بانک رفاه بدست سیل زدگان برسانند./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات