۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۶۰۱۷۷۰
از سوی سردار بابایی تشریح شد؛

مهم ترین اقدامات سپاه کربلا در سیل اخیر مازندران

مهم ترین اقدامات سپاه کربلا در سیل اخیر مازندران
سردار بابایی، مهم ترین خدمات و اقدامات سپاه کربلا در جریان سیل اخیر مازندران را تشریح کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سردار محمدحسین بابایی، فرمانده سپاه کربلا امروز در نشست خبری به مهم‌ترین اقدامات سپاه در امدادرسانی به مناطق سیل زده استان اشاره کرد و گفت: اقدامات سپاه در مواقع بحران عملیاتی است که متأسفانه در گزارش‌ها به این گونه تلاش‌ها و اقدامات اشاره‌ای نمی‌شود.
 
فرمانده سپاه کربلا با اشاره به این که در مازندران بیشترین خسارت وارد شده ناشی از سیل شهرستان سیمرغ بود به همین دلیل تمرکز سپاه و بسیج برای خدمات رسانی به مردم سیل زده این شهرستان صورت گرفت، بیان داشت: سپاه و بسیج در این شهرستان ۵۰۰ نفر از مردم که در درگیری مستقیم با سیل بودند نجات دادیم.
 
وی با اشاره به این که سپاه ماشین آلات و کلیه ابزار خدماتی خود را برای امداد رسانی به مردم سیل زده به صحنه حادثه آورد، گفت: عملیات لایروبی مساجد، خانه‌ها و مدارس و همچنین بازگشایی جاده‌ها بخشی از خدمات و اقدامات سپاه و بسیج در این چند روز بوده است.
 
فرمانده سپاه کربلا با بیان این که در جریان سیل اخیر خسارت‌های بسیاری به روستا‌های استان وارد شد که تعداد این روستا‌ها ۷۰۰ مورد است، بیان داشت: سپاه در طول این مدت به این تعداد روستا‌ها خدمات ارائه داده و این روند نیز ادامه خواهد داشت.
 
سردار بابایی در ادامه سخنان خود از توزیع ده هزار پرس غذای گرم در میان سیل زدگان توسط سپاه استان خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سیل در مازندران هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی و ۴۳ مسجد و حسینیه از سوی سپاه لایروبی و خدمات رسانی شده است.
 
فرمانده سپاه کربلا با بیان این که همچنین سپاه تاکنون بیش از هفت هزار سبد غذایی در میان سیل زدگان توزیع کرده است، ادامه داد: همچنین افزون بر این هزار و ۶۰۰ تخته پتو نیز از سوی سپاه در میان سیل زدگان توزیع شده است.
 
وی با بیان این که توزیع موکت و فروش نیز از سوی سپاه در مناطق سیل زده آغاز شده است، ادامه داد: همچنین تاکنون ۲۰۰ تن علوفه و نهاده‌های دامی در میان دامداران خسارت دیده توزیع شد که و ۴۵ تن دیگر نیز فردا به صورت رایگان در میان آن‌ها توزیع خواهد شد.
 
سردار بابایی از لایروبی ۶۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و راه‌های مناطق سیل زده استان از سوی سپاه خبر داد و گفت: در این بحران اخیر سپاه بیش از صد دستگاه ماشین آلات مختلف خود را برای خدمات رسانی به سیل زدگان به صحنه حادثه آورده است./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات