۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۶۰۱۷۸۱
امام جمعه سیمرغ:

روحانیت در سیل اخیر ثابت کرد در کنار مردم است| دولت به وعده های خود عمل کند

روحانیت در سیل اخیر ثابت کرد در کنار مردم است| دولت به وعده های خود عمل کند
امام جمعه سیمرغ با بیان این که روحانیت در سیل اخیر اثبات کرده در هر شرایطی در کنار مردم خواهد ماند، بر ضرورت تحقق وعده های دولت برای جبران خسارات سیل تأکید کرد.
حجت الاسلام محمد باقر یوسفی، امام جمعه سیمرغ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به سیل اخیر در این شهرستان حضور گروه‌های تبلیغی و جهادی در امر امداد رسانی و خدمات رسانی به مردم سیل زده این شهرستان را بسیار پررنگ عنوان کرد.

وی با بیان این که پیشینه و سابقه روحانیت همراهی با مردم در همه عرصه‌ها و صحنه‌ها بوده است، افزود: روحانیت همواره ثابت کرده تنها سخنگوی بالای منبر نیستند و این مساله در همین سیل اخیر به وضوح دیده شده است.

حجت الاسلام یوسفی با اشاره به این که روحانیت اثبات کرده در هر شرایطی در کنار مردم خواهد ماند، بیان داشت: امروز وقتی روحانیت احساس کرد مردم نیازمند کمک و همراهی آن‌ها هستند با تمام توان در عرصه خدمت رسانی به مردم سیل زده این استان وارد شد.

وی با بیان این که ائمه جمعه و جماعات در روز‌های اخیر در منابر و خطابه‌های خود همواره مردم را به کمک به سیل زدگان دعوت کردند، گفت: این دغدغه روحانیت نسبت به مردم و مشکلات آن‌ها همواره وجود داشته و دارد.

امام جمعه سیمرغ با اشاره این که روحانیان با لباس روحانیت به کمک مردم سیل زده استان به ویژه این شهرستان شتافتن، تصریح کرد: دشمن همواره نسبت به حضور روحانیت در چنین میادین و عرصه‌هایی حساس بوده و تلاش می‌کند این چنین حضوری را بی اثر جلوه دهد.

حجت الاسلام یوسفی با بیان این که، وقتی روحانیان با عمامه در میان مردم سیل زده حاضر می‌شوند و خدمت رسانی می کند از ارزش بالایی برخوردار است، تصریح کرد: این حضور پررنگ روحانیت و گروه‌های تبلیغی در کاهش آلام و مشکلات مردم سیل زده استان بسیار اثرگذار بوده است.

وی با اشاره به این که حضور پررنگ روحانیت در میان مردم آثار بسیار مطلوبی داشته است، ادامه داد: روحانیت در طول این سال‌ها هر عملی که انجام داده همواره با موضع گیری منفی دشمنان مواجه شده که این موضوع خود بهترین دلیل برای صحت عمل روحانیت است.

امام جمعه سیمرغ با بیان این خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته توسط همه گروه‌های جهادی، سپاه، ارتش، بسیج و نهاد‌های دولتی و مردمی وضعیت این شهرستان عادی است، بیان داشت: خدمات رسانی به مردم صبور و شکیبای سیمرغ همچنان با جدیت ادامه دارد.

وی در ادامه سخنان تجاوز به حقوق طبیعت، عدم لایروبی رودها، گرفتن زمین‌های کنار تالار و همچنین ایجاد پل‌های نامناسب را از جمله مهم‌ترین عوامل بروز سیل در شهرستان سیمرغ دانست و گفت: متاسفانه سیل اخیر خسارت‌های جدی به زیرساخت‌های کشاورزی و مسکونی این شهرستان وارد کرد.

حجت الاسلام یوسفی با بیان این که سیل اخیر ۸۰۰ خانوار را در این شهرستان با مشکل جدی مواجه کرده است، ادامه داد: امیدواریم حضور مسؤولان در این شهرستان خروجی مناسبی در جبران خسارت‌های وارد شده داشته باشد.

امام جمعه سیمرغ در ادامه سخنان خود میزان کمک‌های دولت برای جبران خسارت‌های وارده در این شهرستان را ناکافی دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه اعتباراتی که دولت و مسؤولان قول آن را داده بودند در حال حاضر خبری از آن‌ها نیست.

وی با بیان این که انتظار ما عمل مسؤولان به وعده‌های داده شده است، تصریح کرد: با توجه به این زیرساخت‌های کشاورزی این شهرستان دچار مشکلات جدی شده امیدواریم مسؤولان در جهت جبران این خسارت‌ها اقدامات جدی و عملی تری انجام دهند./۹۵۰/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات