۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۶۰۱۷۸۵
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خبر داد؛

اسکان شبانه بیش از صدهزار زائر نوروزی در مسجد مقدس جمکران

اسکان شبانه بیش از صدهزار زائر نوروزی در مسجد مقدس جمکران
حجت‌الاسلام حسین‌آبادی با شرح فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته شده برای ایام نوروز گفت: در ایام نوروز شاهد اسکان شبانه بیش از صد هزار زائر در مسجد مقدس جمکران خواهیم بود.

حجت‌الاسلام یاسین حسین‌آبادی، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آمار سال‌های گذشته از پذیرایی بیش از بیست میلیون زائر در سال به وسیله مسجد مقدس جمکران گفت: یکی از خدماتی که مسجد مقدس جمکران در سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده است اسکان زائران در شب‌های چهارشنبه، جمعه و مناسبت‌های مختلف سال است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه قم شاهراه مواصلاتی کشور است، در شش شب نخست سال 98 حدود 45 هزار نفر در مسجد مقدس جمکران اسکان پیدا کردند؛ این اسکان در شبستان‌های کربلا، امام حسن عسکری، امام علی، فاطمه زهرا و بقیع بود و پیش‌بینی می‌شود در طول تعطیلات نوروز بیش از صد هزار نفر از خدمت اسکان شبانه این مسجد استفاده کنند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در اشاره‌ای به فعالیت‌های متنوع فرهنگی این مسجد اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی طراحی شده برای ایام نوروز، منابر کوتاه با محوریت قرآن و سبک زندگی هر روز سه وعده، جنگ‌های شاد ربیع الانام در صحن‌های ابراهیم خلیل و رسول اعظم، اجرای سرود، همخوانی‌ها، سخنرانی‌های کوتاه، پرده‌خوانی‌ها، مسابقات متعدد، نقاشی کودکان و جُنگ‌های کودکان و نوجوانان است.

حجت‌الاسلام حسین‌آبادی ابراز داشت: نمایشگاه بزرگ ربیع الانام با محوریت اقتصاد مقاومتی حمایت از کالای ایرانی  در صحن ابراهیم خلیل برپا شده است که این چهل غرفه هر روز از ساعت 10:30 تا 23 فعال هستند و از نهادها و گروه‌های جبهه فرهنگی انقلاب حمایت می‌کنند.

وی افزود: برنامه‌های متنوع، کارگاه‌های کوتاه‌مدت با موضوعات سبک زندگی، سیره شهدا، آسیب‌های فضای مجازی در صحن رسول اعظم برگزار می‌شود، بیان احکام مشاوره‌های متعددی را در قالب گفتمان دینی در صحن جامع امام مهدی داریم./836/ت 302/س

خبرنگار: محمود لطیف

 

محمود لطیف
ارسال نظرات