۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۶۰۱۸۰۷
همزمان با بیست و پنجم رجب؛

مراسم عزاداری و سوگواری شهادت امام کاظم در بیوت مراجع تقلید برگزار شد

مراسم عزاداری و سوگواری شهادت امام کاظم در بیوت مراجع تقلید برگزار شد
مراسم سوگواری و عزاداری شهادت حضرت امام کاظم(ع) با حضور علما، طلاب، روحانیان و اقشار مختلف مردم در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، همزمان با بیست و پنجم رجب، مراسم سوگواری و عزاداری شهادت حضرت امام کاظم(ع) با حضور علما، طلاب، روحانیان و اقشار مختلف مردم در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مراسم عزاداری امام هفتم شیعیان در دفاتر حضرات آیات حسین وحید خراسانی، لطف الله صافی گلپایگانی، حسین نوری همدانی، ناصر مکارم شیرازی، سید موسی شبیری زنجانی و سایر علما برگزار شد.

مراجع تقلید در این مراسم‌ها به همراه دیگر اقشار مردم به سوگواری و عزاداری شهادت امام کاظم(ع) پرداختند و این مصیبت را به امام زمان(عج) تسلیت گفتند.

همچنین مراسم عزاداری شهادت این امام همام در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم با حضور علما، روحانیان، طلاب و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این مراسم ها سخنرانان به تبیین فضائل امام کاظم(ع) و نقش ایشان در پیشبرد شیعه پرداختند و مداحان نیز در غم شهادت آن حضرت نوحه خوانی و مرثیه سرایی کردند.

همزمان با این ایام سوگواری شهر مقدس قم حرم اهل بیت(ع) حال و هوای دیگر داشت و مردم این شهر مقدس با برگزاری هیأت ها و راه اندازی دسته های عزا به عزاداری و سوگواری پرداختند.

مردم ایران اسلامی با حضور در حرم مطهر امام رضا(ع)، حرم مطهر بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه(س)، حرم حضرت شاهچراغ و اماکن مقدسه مانند مسجد مقدس جمکران، ضمن عرض تسلیت به امام رضا(ع)، کریمه اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) برای امام کاظم(ع) عزاداری کردند.

محمد قمین
ارسال نظرات