۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۰
کد خبر: ۶۰۱۸۱۵

دستور آیت الله اعرافی به حوزه های علمیه کشور برای خدمت رسانی به سیل زدگان

دستور آیت الله اعرافی به حوزه های علمیه کشور برای خدمت رسانی به سیل زدگان
مدیرحوزه های علمیه به حوزه های کشور دستور داد که با بسیج امکانات، تمام توان خود را در یاری به سیل زدگان به کار گیرند و حرکت مجاهدانه خود را استمرار دهند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیرحوزه های علمیه به مدیران حوزهای استانی کشور دستور داد که طلاب با بسیج امکانات تمام توان خود را در یاری به سیل زدگان به کار گیرند و حرکت مجاهدانه خود در یاری به سیل زدگان را افزون بر شمال کشور در سایر استان های سیل زده هم استمرار دهند.

متن دستور مدیر حوزه های علمیه به شرح زیر است:

حضرات مدیران محترم حوزه های استان های کشور(دامت افاضاتهم)

با سلام و تبریک سال نو و مبعث شریف، با توجه به ابعاد وسیع سیل در برخی  از استان ها و شهرستان ها و روستاها و ضرورت حضور آحاد ملت شریف ایران در امداد و یاری رسانی به سیل زدگان ، ضمن تقدیر و سپاس از همه مردم و دستگاهها و نهادها و گروه های تبلیغی طلاب و فضلا و روحانیت محترم، که تاکنون خدمات ارزنده ای ارائه داده اند، لازم است مدیران محترم استانی و نیز مدیران ارجمند و مراکز و نهادهای حوزه ای و فرهنگی و تبلیغی نقش موثر خود را در این وظیفه الهی و انسانی با شتاب و اتقان بیشتر وبا عنایت به نکات ذیل ایفا نمایند:

1 ـ برنامه ریزی اساسی و سریع در راستای تبلیغ و فراخوان همه مردم شریف به ویژه جوانان ارجمند در همه نقاط کشور نسبت به امداد و هرگونه کمک رسانی به هموطنان  سیل زده و بسیج مساجد و مراکز دینی در این زمینه وتبیین این وظیفه الهی توسط روحانیون سراسر کشور  و دعوت عموم جامعه به نشان دادن الگوی برجسته ای از همبستگی و همیاری اسلامی و ملی و انقلابی.

2 ـ برنامه ریزی جامع و سریع برای حضور طلاب عزیز و روحانیت محترم  وحوزویان ارجمند در عملیات امداد و کمک رسانی و تسهیلات لازم برای نقش آفرینی آنان در این زمینه.

3 ـ بر ضرورت و هماهنگی و همکاری با نمایندگان محترم ولی فقیه و امامان محترم جمعه و مسئولان گرامی و دستگاه های مسئول و امداد رسانان و نیز نهاد ها و مراکز حوزوی و تبلیغی وگروه های مردمی تاکید می نمایم، ستاد های استانی مراکز حوزوی باید تشکیل و از آن طریق هماهنگی های لازم بعمل آید.

4 ـ به مدیران محترم در استان ها در تنظیم برنامه ها و اعلام تعطیلی و محورهای حضور غیاب و دیگر مسائل قانونی مربوط به مدارس و مراکز حوزه های علمیه تفویض اختیار می شود تا تصمیمات لازم و ضروری اتخاذ نمایند و به اطلاع  بخشهای ذیربط مدیریت حوزه های علمیه برسانند.

امید است حوزه های علمیه و روحانیت محترم مانند همیشه و با اخلاص و ایثار و دور از همه هیاهو و شائبه ها در کنار گروه های مردمی . بسیجی و نیروهای مسلح  و دستگاه های مسئول ، در خدمت به مردم و یاری رسانی به سیل زدگان عزیز و کاهش آلام و رنج آنان موفق باشند و انتظار می رود فعالیت های گسترده طلاب و اساتید و گروه های  جهادی و علمای اسلام و ائمه جمعه و جماعات در شمال کشور که تاکنون مایه افتخار بوده است، استمرار و به سایر نقاط گسترش یابد.

فرصت را مغتنم می شمارم و براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله) و مراجع عظام تقلید (دامت برکاتهم) همه مردم شریف و مسئولان محترم کشور و دستگاه های مسئول و روحانیت و حوزه های علمیه را به مجاهدت مستمر و تلاش جهادی برای خدمت  خالصانه به مردم عزیز  و حل مشکلات سیل زدگان در این شرایط دشوار و نیز زمینه سازی برای پیشگیری از خسارت ها و تلفات حوادث غیر مترقبه فرا می خوانم و حل مشکلات همه مناطق آسیب دیده را از خداوند متعال مسألت دارم.

علیرضا اعرافی

مدیر حوزه های علمیه

محمد قمین
ارسال نظرات