۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۶۰۱۸۱۸
معاون اول رییس جمهور:

دولت در جبران خسارت‌های سیلاب، مردم را تنها نمی‌گذارد

دولت در جبران خسارت‌های سیلاب، مردم را تنها نمی‌گذارد
جهانگیری با بیان اینکه حفظ جان مردم خوزستان مهمترین اولویت ما است، گفت: دولت در جبران خسارت‌های سیلاب مردم را تنها نخواهد گذاشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور شامگاه گذشته در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان در اهواز، با اشاره به تفاوت بحران سیلاب خوزستان با سایر استان‌ها عنوان داشت: سیل در خوزستان، موضوعی جدی و باید برای آن به دقت تصمیم‌گیری شود.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه حفظ جان مردم خوزستان مهمترین اولویت ما است، خاطرنشان کرد: مردم به هشدار‌ها توجه کنند، همچنین در مرکز باید به استان خوزستان توجه جدی شده و امکانات و نیروی انسانی به سوی آن گسیل شود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه دولت در جبران خسارت‌های سیلاب مردم را تنها نخواهد گذاشت، اظهار داشت: سیل به تاسیسات روبنایی و زیربنایی استان خسارت وارد کرده، از سوی دیگر دولت درباره جبران خسارت‌های مردم در بحث مسکن، وسایل زندگی و اراضی کشاورزی مصوباتی داشت.

جهانگیری ادامه داد: در بحث تعمیرات مسکن در شهر‌ها و روستا‌ها یک وام ۵ میلیون تومانی بلاعوض و یک وام ۱۵ میلیون تومانی با کارمزد ۴ درصدی به مردم داده می‌شود.

وی با بیان اینکه برای احداث واحد‌های مسکن شهری ۱۲ میلیون تومان بصورت وام بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان وام با بهره کم تخصیص خواهد یافت، افزود: در روستا‌ها ۱۰ میلیون تومان بصورت بلاعوض و یک وام ۴۰ میلیون تومانی با کارمزد ۴ یا ۵ درصدی به مردم داده خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه وام‌هایی برای تامین لوازم خانگی مردم در نظر گرفته شده است، گفت: در بحث کشاورزی برای هر هکتار زراعت، ۲ میلیون تومان بصورت بلاعوض و ۵ میلیون تومان تسهیلات با بهره کم در نظر گرفته شده ضمن اینکه برای باغ‌ها ۵ میلیون تومان بلاعوض و ۵ میلیون تومان نیز وام با بهره پایین مدنظر است. /۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات