۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۰۱۸۲۲

سپاه حضرت ابوالفضل(ع) با تمام قوا برای کمک به سیل‌زدگان لرستان به میدان آمد

سپاه حضرت ابوالفضل(ع) با تمام قوا برای کمک به سیل‌زدگان لرستان به میدان آمد
با توجه به وضعیت بحرانی لرستان سپاه استان به خصوص تیپ 57 سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و ماشین آلات راه سازی جهت امداد رسانی به مناطق سیل زده اعزام شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه به وضعیت بارندگی چند روز اخیر در استان لرستان سیل در تمام شهرستان های استان زندگی مردم را به خطر انداخته است و راه های ارتباطی خرم آباد با سایر شهرستان های استان قطع شده است و امکان امداد رسانی را سخت کرده است.

شهرهای نورآباد، سلسله، بروجرد، پلدختر، چگنی، کوهدشت، رومشکان، دورود، خرم آباد و همه روستاهای این مناطق درگیر سیل هستند و وضعیت در این مناطق بحرانی است و امکانات امداد رسانی بسیار محدود است.

نیروی های وظیفه، بسیجی و پاسدار ازهمان ابتدا برای امدادرسانی به مناطق خسارت دیده ناشی از بارندگی های سیل آسا وارد عمل شده و برای کمک به سیل زدگان همه تلاش خود را به کار گرفته اند.

تمام پاسداران و بسیجیان سپاه استان برای کاهش خسارت ها و امداد رسانی در سیلاب در حالت آماده باش هستند و از همان ساعات اولیه  ضمن اطلاع رسانی به ساکنین حریم رودخانه ها هشدارهای لازم برای هوشیاری و مراقبت های لازم به منظور جلوگیری از نفوذ آب به داخل خانه ها داده شده است.

فرماندهان سپاه های شهرستانی به همراه تمام پاسداران و بسیجیان در مناطق آسیب دیده حضور دارند و در حال ارائه خدمات امدادی به مردم هستند.

سپاه لرستان با بسیج همه امکانات و مقدورات سازمانی و به‌کارگیری تمام کارکنان خود و استفاده از ظرفیت بزرگ بسیج برای مهار آسیب‌های سیل پای‌کار آمده است.

گردان های بیت المقدس و امام علی(ع) به مناطق سیل زده اعزام شده است همچنین تیپ 57 سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و ماشین آلات راه سازی جهت امداد رسانی به مناطق سیل زده اعزام شده اند.

تمام امکانات، تجهیزات اسکان از قبیل چادر و پتو، سوله ها و سالن های ورزشی سپاه استان در اختیار سیل زدگان قرار گرفته است.

قرارگاه خدمات‌رسانی برای کمک به سیل زدگان در نقاط مختلف لرستان فعال شده است تمام ماشین‌آلات راه‌سازی برای کمک به رفع مشکلات سیل زدگان پای‌کار بوده و در هر شهرستان یک گردان امداد و نجات نیز برای کمک به شهروندان پای‌کار آمده است.

 بخشی از کار خدمات‌دهی در روستاها و ترمیم جاده‌ها و پل‌های آسیب‌دیده روستایی به سپاه سپرده شده است و علاوه بر آن سپاه لرستان با تمام توان خود برای تخلیه آب از معابر و منازل و همچنین توزیع البسه، خوراک و دارو استفاده می‌کند.

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات