۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۰۱۸۴۵
همزمان با ۲۷ رجب صورت گرفت؛

برگزاری جشن مبعث و عمامه گذاری طلاب با حضور مراجع تقلید

برگزاری جشن مبعث و عمامه گذاری طلاب با حضور مراجع تقلید
همزمان با ۲۷ ماه رجب، مراسم جشن مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) با حضور علما، شخصیت های حوزوی و اقشار مردم در دفاتر مراجع تقلید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با روز ۲۷ ماه رجب، مراسم جشن عید مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) امروز با حضور علما، شخصیت های حوزوی و اقشار گوناگون مردم در بیوت و دفاتر مراجع تقلید برگزار شد.

بر اساس این گزارش مراسم جشن و سرور عید مبعث در بیوت حضرات آیات لطف الله صافی گلپایگانی، حسین وحید خراسانی، ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، سید موسی شبیری زنجانی و سایر مراجع و علما در شهر مقدس قم برگزار شد.

همچنین مراسم جشن بعثت حضرت محمد(ص) با حضور شخصیت ها، مردم قم و علما در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.

در این مراسم ها سخنرانان به تبیین فلسفه بعثت حضرت رسول(ص) پرداختند و درس مهم بعثت را مقابله با جهل و نادانی و نجات انسان ها از گمراهی دانستند و با اشاره به مشکلات امروز جهان اسلام تاکید کردند: اگر مسلمانان در همان مسیر مورد تأکید رسول اکرم(ص) حرکت می کردند امروز با مشکلات متعددی مواجه نبودند.

همزمان با این روز فرخنده و عزیز جمعی از طلاب حوزه علمیه قم به دست مراجع تقلید ملبس به لباس شریف و مقدس روحانیت شدند.

گفتنی است، مراسم جشن عید مبعث از شب گذشته در حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرکه، مساجد و دیگر اماکن مذهبی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در سالروز عید سعید مبعث، شماری از مردم و شهروندان نیز با برپایی ایستگاه های صلواتی با شربت و شیرینی از مردم و شیفتگان مکتب  اهل بیت(ع) پذیرایی می کنند.

محمد قمین
ارسال نظرات